Š 1203 – Informace
Technická data a další informace
Technická data (tohoto kusu)
- Délka: 4,5 m
- Objem motoru: 1,2 litru (1221 ccm)
- Výkon motoru: 36 kW (49 HP) při 4600 rpm
- Převodovka: 4stupňová
- Pohon: zadních kol
- Brzdy: hydraulické bubnové se dvěma posilovači, při silném sešlápnutí pedálu velmi účinné
(leč kvůli dvěma posilovačům velmi složité na údržbu) - Maximální rychlost:
Původní cca. 100 km/h,
od přestříkání na červeno vlivem administrativní chyby 90 km/h.
(Reálně zkušebně dosaženo těsně přes 100 km/h,
rozumná cestovní rychlost 60 – 70 km/h,
při vlastnictví ropných vrtů by se dalo běžně pohodlně jezdit přes 80 km/h.) - Spotřeba: Ani se neptejte.
- Elektrický rozvod s minusem na kostře, dobíjení alternátorem
Hmotnosti
- Pohotovostní (vozidlo+provozní náplně+řidič) 1260 kg
- Užitná (cestující+náklad) 700 kg
- Celková (nejvyšší povolená) 1960 kg
Karosérie
- Bezkapotová
- slangově zvaná „trambus(ová)“
- motor je umístěn mezi předními sedadly
- v angličtině se nazývá nejčastěji „cab over engine“ (kabina nad motorem)
- Samonosná
- polopřepážka za předními sedadly slouží jako výztuha
- 4 dveře, z toho jedny dvoudílné
- 2 stahovací okna a 5 výklopných okének
Díly z jiných vozidel používané pro výrobu Š 1203 v roce 1980
- U Š1203 z různých let různé, používalo se, co bylo
- Motor vychází z motoru pro Škodu Popular (1938)
- koncepčně stejné motory použity pro Š „Tudor“; Š1200-1202, Š Spartak, Octavia, Felicia a spol.; Š 1203 (TAZ 1203, TAZ 1500)
- další nástupci vyráběny i po roce 2000 (Ocelot)
- Přední světlomety a blinkry jako u Š 1202, Octavia
- Zadní sdružené svítilny jako u Š 1000 MB (až na přepážky mezi jednotlivými částmi)
- Osvětlení SPZ jako u Š1000MB - Š100 (úzké Š120 mají podobné, ale bez nápisu „Škoda“)
- Volant ze Š 100
- Tachometr ze Š 120 (u tohoto kusu lehce modernější, než má pro rok 1980 být - ale téměř stejný)
- Páčky pod volantem jako u Š1000 MB (ale méně poloh pravé páčky)
- Vypínače na palubní desce – směs ze Š1000 MB, Š100 i Š120 (!)
- Okenní kličky ze Š1000 MB; vnitřní kliky dveří ze Š 120
člověk má několik vozů v jednom (a je to originál, tak to u 1203 má být)
Mikrobus, nebo minibus?
- v oficiálním původním názvu konkrétního provedení je „minibus“
- jedná se pouze o obchodní (dnes by se řeklo „marketingové“) označení, které neodpovídá dnešnímu právnímu zařazení vozidla, nicméně bylo uvedeno v (O)TP jako druh karosérie
- podle dnešního názvosloví jde o mikrobus (jako typ karoserie), resp. právně dnes už jde o „kombi” (zatímco běžný malý kombík je „osobní kombi”)
- má do 1+8 míst k sezení a zároveň do 3,5 tuny celkové hmotnosti
- tj. k řízení stačí ŘP sk. B
- tj. podle zákona jde o vozidlo kategorie M1 (osobní automobil)
- aby šlo o minibus (v dnešním smyslu slova), muselo by tu být o 2 sedačky více (nikdy u sériové Š1203 nebylo)
- pak by byl zapotřebí ŘP sk. D1 nebo D
- šlo by o vozidlo M2
- má do 1+8 míst k sezení a zároveň do 3,5 tuny celkové hmotnosti
…oficiální typové označení (název): minibus
druh vozidla a karoserie dnešním názvoslovím: mikrobus
dnešním právním názvoslovím: kombi