Osobní blog
Soukromý, neprofesní mikroblog.
Článek č. 298
Naposledy upraveno 28. 09. 2024 23:42
E67 – Obchvat Jaroměře: Velký Třebešov – Svinišťany
E67 (I/33) – Obchvat Jaroměře:
Úsek Velký Třebešov – Svinišťany:
Spousty lidí v poslední době přišly s tím, že je strašné, že nejde a nepůjde jezdit z Velkého Třebešova do Svinišťan,
že se do/ze Svinišťan dá jet jen přes nový kruháč u Dolan.
Bylo mi to divné, neznělo to logicky, nebylo to v souladu s vizualizací,
ale znělo by to děsivě, protože by to hodně vadilo v mnoha různých ohledech.
Ale:
---
0) Trochu mě uklidňovala situace na mapy.cz:
a)
Dvě silnice z Dolan, o nichž se ví, že jsou trvale zaslepené, jsou na Mapách viditelně zaslepené
(šikmá zkratka směr Sebuč od dolanského autobazaru; původní hlavní silnice z Dolan od hřbitova na Svinišťany).
b)
Zatímco úsek Svinišťany – Velký Třebešov je na Mapách jako normální průjezdná silnice + na ní aktuálně uzavírka.
---
Nikdo z lidí, kdo mi říkali / potvrdili, že se mezi Třebešovem a Svinišťany nedá projet, mi neuměl popsat, jak to tam vypadá, a co přesně tam viděl.
Dnes jsem jel okolo a měl jsem možnost se tam podívat.
Nebudu vás napínat... podle mě to bude v pohodě a jezdit tam běžně půjde.
Protože:
---
1)
To, že se mezi Svinišťanami a Třebešovem (teď) musí jet oklikou přes obchvat, je tam všude značeno černým textem na oranžovém pozadí.
Čili: Je to objížďka. Dočasná.
Není to bíle na modré.
2)
To, že se mezi Svinišťanami a Třebešovem dá projet (obvykle, obecně), je bílou na modré uvedeno i na fungl novém dopravním značení na zcela nových úsecích silnic (obchvat; propojka kruháče u dolanského hřbitova a Svinišťan).
Jen je to škrtnuté oranžovou čárou, že se tam teď dočasně nedá projet.
3)
Značka "slepá silnice" na výjezdu z nového kruháče u dolanského hřbitova na novou propojku do Svinišťan je umístěna na dočasném mobilním sloupku,
jako evidentně dočasné značení.
Není na trvalém v zemi zakotveném sloupku hned vedle.
---
Z toho mi jasně plyne, že mezi Svinišťanami a Velkým Třebešovem půjde obvykle jezdit úplně normálně nejkratší cestou po bývalé hlavní silnici.
Což je dobře nejen pro toho, kdo z nejrůznějších důvodů bude chtít jet pomalu mimo hlavní silnici, ale i pro všechny na hlavní silnici, protože se nebudou vzájemně stresovat.
(Nemluvě o možnosti objížďky při neprůjezdném obchvatu apod.; no ty výhody všichni chápeme, proto jsme všichni byli těmi poplašnými zprávami o neprůjezdnosti toho úseku tak znepokojeni).
---
Nakolik to umím jako laik posoudit, přijde mi, že v tom aktuálně uzavřeném úseku Svinišťany – Velký Třebešov teď probíhá výstavba silnice.
Bylo tam dočasné napojení obchvatu Jaroměře na obchvat Skalice pro jeden směr; to už teď v tom místě nedává smysl; je to tam potřeba jinak;
byla tam už stará silnice, navíc teď protkaná provizorními řešeními během stavby obchvatu a stavby napojení;
a prioritou prakticky pro všechny bylo obchvat co nejrychleji uvést do provozu.
A při otevření obchvatu se jasně říkalo, že je spuštěn nedokončený, že se na něm ještě bude dál pracovat.
Co mohlo počkat, to nechali na dobu po otevření, a co nejrychleji ho otevřeli, aby už sloužil.
Dává mi to smysl.
A nejvíc to teď omezí obyvatele Svinišťan, a aniž bych mohl mluvit za ně, tak mi přijde, že jsou asi rádi, že už je obchvat v provozu.
Ta dočasná objížďka je malá cena za to, že už tranzitní doprava jezdí mimo Svinišťany.
---
Suma sumárum:
Chtěl bych tímto zastavit ty děsivé poplašné zprávy, že snad nepůjde jezdit mezi Třebešovem a Svinišťanami po bývalé hlavní, mimo obchvat.
Vše na místě velmi významně naznačuje, že až skončí práce v daném úseku, tak tam jezdit půjde.
A celkově to vše dává smysl a do sebe vzájemně zapadá.
---
Obrázky:
Snímky z mapy.cz, 28. 9. 2024,
vrstva "Základní", nebo "Dopravní"
Fotografie z místa nemám,
protože jsem se věnoval řízení a relativně jsem spěchal, tak jsem neměl čas někde zastavovat, pobíhat a fotit.
Ty značky, jak je výše popisuji, mi prostě musíte věřit :)
Líbil se Vám článek?
Zpětná vazba – hlasování
Hlasy se na serveru připočítají k počitadlům pro tento článek, např. kolikrát tento článek někoho pobavil a kolikrát tento článek někomu pomohl.
Neukládají se jednotlivá hlasování (vzájemná kombinace hlasů, datum, čas, ani jiné údaje).
Proto nemá smysl odesílat prázdný hlas, nemělo by se co k čemu přičíst.
Ve Vašem prohlížeči nebude uložena žádná informace (cookies) o tom, že už jste hlasovali.
- Ve Vašem prohlížeči tedy nebude vidět, jak jste hlasovali.
- Kdykoliv budete moci hlasovat znovu, pokud Vám článek opakovaně pomůže (pobaví Vás, potěší, …).
- Pokud Vás právě u jednoho počítače sedí více, mohou postupně hlasovat další lidé.
Počítám člověkohlasy, nikoliv lidi.
Tedy kolikrát článek někomu pomohl,
nikoliv kolika lidem pomohl.
Třikrát potěšeného jednoho čtenáře počítám stejně jako tři různé jednou potěšené čtenáře.
Každý má do budoucna neomezený počet hlasů.
Když zapomenete, že jste pro tento článek už hlasovali, nevadí – když Vám někdy v budoucnu bude např. užitečný znovu, tak mu znovu pošlete hlas, že Vám byl užitečný.
Štítky, labels, kategorie, témata, tagy, hashtagy
(ve vývoji)#historical-technology #electro-ict #transport
#walk-bike-sport
#nachod #mezimesti