Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Osobní blog
Soukromý, neprofesní mikroblog.
Článek č. 139

 


Přívodka – panelová zástrčka

Netypický konektor používaný mj. na obytných autech a karavanech.

Asi nejlepší český automobilový novinář se v souvislosti s testem obytného auta na svém facebookovém profilu zeptal nás fanoušků,
proč se u obytných automobilů a v kempech pro přívod 230 V AC z elektrické sítě do aut a karavanů používá zásuvka typu CEE místo klasické zásuvky.

"Dotaz na elektrikáře: jaký je důvod použití zásuvky typu CEE místo klasické známé dvoukolíkové domácí? V kempech ve Slovinsku je to v podstatě výhradní možnost, jak připojit karavan. Redukci naštěstí mám. Zatížitelnost má také pouze 16A. Je to o lepší ochraně proti průniku vlhkosti při použití ve vnějším prostředí?"

I když už od jiných lidí dostal různé správné odpovědi,
připsal jsem tam jako bonus na okraj ještě jednu zajímavost,
která sice není přímo odpověď na původní otázku,
ale s tématem souvisí, a není špatné to vědět.

A jelikož se ta moje poznámka setkala s pozitivními reakcemi,
rozhodl jsem se ji (lehce přeformátovanou) zveřejnit i zde:

----------

K tomu, co tu je uz mnohokrat zmineno (mezinarodni kompatibilita, kryti pred vlhkem, pojistka proti vypadnuti) bych zminil jeste jednu zajimavost:

Auta bezne maji panelovou zastrcku (samce pevne na panelu, nikoliv na pohyblive snure). Obvykle se tomu rika "přívodka".
Existuje to sice i u nasich zasuvek/zastrcek (videl jsem to na sekacce), ale u 230 V (1 faze) to neni moc caste.

Bezne se vyskytuji
samec na pohyblivem privodu (na snure)
a samice na pohyblivem privodu (na prodluzovaci snure);
a panelova/nastenna samice.

Panelovy samec (privodka)
je zajimavost, ktera se krom ruznych stroju objevuje prave na obytnych autech.

Samice tam byt nemuze proto,
ze do ni by se musel zapojit samec,
a takovy nezapojeny samec pod napetim by byl pekelne nebezpecny,
protoze by si na jeho kontakty mohl kdokoliv snadno sahnout.

Proto energie musi tect ze samice do samce, aby se na kontakty pod napetim nedalo snadno sahnout.
Proto je tam pro privod samec, i kdyz panelovy (nepohyblivy).

Foto:
2× (č. 0 – 1) Internet / katalogy
10× (č. 2 – 11) Vlastní (r. 2019)
21× (č. 12 – 32) Internet / katalogy

 

Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku
Obrázek tohoto článku

Související odkazy

  


Líbil se Vám článek?


Zpětná vazba – hlasování

Hlasy se na serveru připočítají k počitadlům pro tento článek, např. kolikrát tento článek někoho pobavil a kolikrát tento článek někomu pomohl.

Neukládají se jednotlivá hlasování (vzájemná kombinace hlasů, datum, čas, ani jiné údaje).
Proto nemá smysl odesílat prázdný hlas, nemělo by se co k čemu přičíst.

 

Ve Vašem prohlížeči nebude uložena žádná informace (cookies) o tom, že už jste hlasovali.
- Ve Vašem prohlížeči tedy nebude vidět, jak jste hlasovali.
- Kdykoliv budete moci hlasovat znovu, pokud Vám článek opakovaně pomůže (pobaví Vás, potěší, …).
- Pokud Vás právě u jednoho počítače sedí více, mohou postupně hlasovat další lidé.

Počítám člověkohlasy, nikoliv lidi.
Tedy kolikrát článek někomu pomohl,
nikoliv kolika lidem pomohl
.

Třikrát potěšeného jednoho čtenáře počítám stejně jako tři různé jednou potěšené čtenáře.

Každý má do budoucna neomezený počet hlasů.
Když zapomenete, že jste pro tento článek už hlasovali, nevadí – když Vám někdy v budoucnu bude např. užitečný znovu, tak mu znovu pošlete hlas, že Vám byl užitečný.

Můžete si zvolit 1 až N možností

Štítky, labels, kategorie, témata, tagy, hashtagy

(ve vývoji)
 
#historical-technology   #electro-ict   #transport    
#tourism  
 

Skok nahoru na: Navigační menu
(klávesová zkratka Alt + Shift + horní „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

  • Přidat do záložek (Ctrl+D)
  • Sdílet odkaz (vysílačka)Skok nahoru na:
  • Vytisknout (Ctrl+P)
  • Citovat podle ČSN ISO 690

    Tuto stránku

    ADÁMEK, Martin. Osobní blog: Soukromý, neprofesní mikroblog. . Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-11-21]. Dostupné z: https://www.adamek.cz/blog

    Celý web

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-11-21]. Dostupné z: https://www.adamek.cz

 

 
 

Národní kulturní dědictví

WebArchiv – Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Ide programátor po ulici a vidí, ako si to jeho kolega hasí na novom Ferrari. Pýta sa ho:
 - „To odkiaľ máš také fáro??”
 - „Aaale, vytiahol som to z NFS Disassemblerom...

 

Pro zamyšlení

Veškerá mizérie je v tom, že hlupáci jsou si skálopevně jistí, ale lidé inteligentní jsou plní pochybností.
(více na toto téma)

[Bertrand Russell]