Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Typy dodávek

 

Pouze nejpodstatnější dodávky, nejde o úplný seznam. V ideálním případě bude časem rozšiřováno, a navíc by o nejdůležitějších typech mohly přibýt nějaké podrobnosti.
V rámci jednotlivých značek řazeno přibližně od největších k nejmenším, a v rámci jedné velikosti od nejstarších k nejmladším.

 

Za vozidlo hodné mého zájmu považuji automobil, který:

  • splní alespoň jednu z těchto podmínek:
    • pojme nejméně jednu europaletu
      (alespoň při sklopení případných zadních sedadel – nutnou podmínkou je, že ta paleta musí jít naložit, jinak by tu podmínku splnil každý kombík)
    • nebo má více než 5 (1+4) míst k sezení
      (ale z důvodu přehlednosti a zvladatelnosti na web nechci zařazovat nově početná luxusní osobní MPV)
    • nebo je určen spíše k přepravě nákladu, než k přepravě osob
      (typicky je dvoumístný a vznikl odstraněním zadních sedaček (příp. zaplechováním bočních zadních oken) jinak osobního automobilu)
  • a zároveň má celkovou hmotnost do 3,5t (nebo aspoň do 5t, u vozů kategorie Ford Transit, MB Vario, Renault Mascott, Iveco Daily; minibusy na bázi dodávek, atp.)
  • nezahrnuji sem terénní vozy, které sice mají často značné užitné vlastnosti, ale tvoří samostatnou kategorii off-roadů; mezi dodávky řadím jen ta terénní auta, která tvarem karoserie připomínají spíše dodávku, než off-road (GAZela, UAZ 452, Mitsubishi L300 4x4, apod.)

Vozidlům, která se podivnými matematickými postupy (formální zrušení pátého místa, apod.) dostala za účelem odpočtu DPH do kategorie N1, ale jinak je to pořád osobák (třeba pětimístný VW Passat s mříží za zadními sedačkami) se pochopitelně nehodlám věnovat, protože to jsou dodávky jen pro finanční úřad.
A naopak mě zajímají mikrobusy v kategorii M1, takže podle právního zaškatulkování MxN dodávky od osobáků pro účel tohoto webu nerozlišuji.

Z hlediska roku výroby mě zajímají vozy vyrobené od konce druhé světové války do současnosti, nejvíce asi 80.-90. léta 20.stol.

Německo

  • Ford
    • Transit
    • Eilfrachter/FK1000/Taunus Transit
    • Transit Connect, Tourneo Connect
    • Escort Van / Courrier
    • Courrier (na bázi Fiesta)
  • Volkswagen
    • LT (zpočátku společně s MANem)
    • Crafter (společně s MB Sprinter)
    • Transporter/Caravelle/Multivan
      • T1
      • T2
      • T3
      • T4
      • Microbus pro USA, z přelomu tisíciletí
      • T5
    • Fridolin
    • Caddy
      • Caddy pick-up (VW Golf)
      • Caddy (Seat Inca s jinou maskou)
      • Caddy pick-up (Škoda Felicia pick-up s jinou maskou)
      • Caddy (po dlouhé době první 1paletová dodávka, kterou VW nikomu nesebral)
    • Golf (třídvéřový Golf2 bez zadních sedadel)
  • Opel
    • Combo
      • Combo A (Kadett E Combo)
      • Combo B (na bázi Corsa)
      • Combo C
    • Astra van
    • Corsa van
    • Movano (Renault Master s jinými štítky)
    • Vivaro (Renault Traffic s jinými štítky)
  • Mercedes Benz
    • Vario
    • T1
    • Sprinter (později společně s VW Crafter)
    • MB1000
    • Vito/Viano
    • Vaneo
  • Barkas
    • Framo
    • Barkas
  • Wartburg
    • 311-7
    • 312-7
    • 353 pick-up
  • Hanomag

Ostatní germánské

  • Daf/LDV

Románské vozy (Francie, Itálie, Španělsko, Rumunsko)

  • Renault
    • Mascott
    • Master (časem předán také Opelu a Nissanu)
    • Traffic (časem předán také Opelu a Nissanu)
    • Kangoo
    • Rapid/Express
  • Fiat
    • Ducato (společně: P J5, P Boxer, C C25, C Jumper)
    • Scudo (společně: P Expert, C Jumpy) (méně luxusní verze MPV vozu Fiat Ulysse)
    • Doblo
    • Fiorino
      1. 1977-1987: na bázi Fiata 127 (také Seat Fiorino)
      2. 1988-1994: na bázi Fiata Uno (také Seat Terra)
      3. 1994-2000: na bázi Fiata Mille (jižní Amerika, na bázi 2.generace Fiorina)
      4. 2008- (společně: P Bipper, C Nemo)
    • Strada
    • Panda Van
    • 600 Van, 600 Multipla,
  • Peugeot
    • J5 (společně: F Ducato, C C25)
    • Boxer (společně: F Ducato, C Jumper)
    • Expert (společně: F Scudo, C Jumpy) (méně luxusní verze MPV vozu Peugeot 806)
    • Partner (společně: C Berlingo
    • Bipper (společně: F Fiorino, C Nemo)
    • 207 XA
    • 107 XA (společně: C C2 Enterprise)
  • Citroën
    • C25 (společně: F Ducato, P J5)
    • Jumper (společně: F Ducato, P Boxer)
    • Jumpy (společně: F Scudo, P Expert) (méně luxusní verze MPV vozu)
    • Berlingo (společně: P Partner
    • C15
    • 2CV Camionette, Fourgonette, Pick up
    • Nemo (společně: F Fiorino, P Bipper)
    • C2 Enterprise (společně: P 107 XA)
  • Iveco
    • (Turbo) Daily
  • Seat
    • Fiorino (jako Fiat Fiorino z Fiata 127)
    • Trans (na bázi Seat Marbella, z Fiata Panda)
    • Terra (jako Fiat Fiorino z Fiata Uno)
    • Inca (přivlastnil si VW a nazval to VW Caddy)
    • Siata Formichetta (na bázi španělské obdoby Fiata 600)
  • Dacia
    • Logan
  • Piaggio
    • Porter (malý trambus, podobný jako od Suzuki a Subaru)
    • Ape (tříkolka)

Asie

  • Mazda
    • E
  • Isuzu
    • Midi
  • Mitsubishi
    • L300
  • Hyundai
    • H100
    • H1
  • Toyota
    • Hiace
  • Nissan
    • Inerstar (Renault Master s jinými štítky)
    • Primastar (Renault Traffic s jinými štítky)
  • Kia
  • Subaru, Suzuki
    • malé, úzké, až 6místné trambusové dodávky, obvykle 4x4; motor vzadu

SSSR a Ruská federace

  • UAZ
    • 452
  • GAZ
    • GAZelle (Gazela)
    • Sobol
  • Latvia

Polsko

  • ŻUK
  • Polonez / FSO Truck
  • (Daewoo) Lublin

ČS, ČR, SK

  • Škoda (a jiné značky na jejích základech)
    • Š 1200/1201/1202 pick-up/dodávka
    • Škoda/TAZ/Ocelot 1203/1500
    • BAZ Fourgonette (na bázi Š120)
    • Pick-up (na bázi Favorita)
    • Felicia pick-up
    • Forman Praktik, Forman Praktik Plus
    • Felicia Van Plus
    • Praktik (nepraktické cosi, na bázi Roomstera)
    • Octavia Praktik (nabízená v r. 2009 v Rakousku)
  • Škoda (plzeňská) Tatra Beta
  • Velorex 350 valník
  • Avia
    • 21F (v 90.letech v nabídce varianta formálně snžená na 3,5t)

Skok nahoru na: Navigační menu
(klávesová zkratka Alt + Shift + horní „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

  • Přidat do záložek (Ctrl+D)
  • Sdílet odkaz (vysílačka)Skok nahoru na:
  • Vytisknout (Ctrl+P)
  • Citovat podle ČSN ISO 690

    Tuto stránku

    ADÁMEK, Martin. Typy dodávek. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-11-21]. Dostupné z: https://www.adamek.cz/pick-up/dodavky/typy

    Celý web

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-11-21]. Dostupné z: https://www.adamek.cz

 

 
 

Národní kulturní dědictví

WebArchiv – Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Víte, jak matematik nahání lva do ohrádky? Kruhovou inverzí.

Pro ty, kdož neznají kruhovou inverzi:
Byl jednou jeden farmář a ten potřeboval pro své ovce co největší plochu pastviny ohradit co nejkratším plotem. Zavolal si na pomoc inženýra, fyzika a matematika.
Inženýr postavil kruhovou ohradu a prohlásil, že to je nejúspornější způsob.
Fyzik postavil dlouhou přímou zeď a prohlásil, že můžeme předpokládat, že je nekonečně dlouhá.
Matematik postavil malinkou ohrádku kolem sebe se slovy: „Já jsem venku, a co je za plotem, to je uvnitř ohrady.”

 

Pro zamyšlení

Napsat slovo vědomě chybně a dát ho do uvozovek, aniž by šlo o citaci,
je stejné jako zaparkovat auto v zákazu zastavení a ještě k tomu zapnout všechny blinkry.
Pachatel usiluje o to, aby bylo vidět, že si je svého přestupku vědom.

[Vlastní konstatování autora tohoto webu, 2014.]