Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Táborové/oddílové weby a elektronické kroniky
Seminář, diskuze, dílna pro hlavase, organizátory a vedoucí

 

Pro hlavase, organizátory a vedoucí
– znalost informatiky netřeba

Co chtít od webu? (nebudeme řešit jak to udělat)

Seminář, diskuze, dílna.
Zamyslíme se, co od webu chtít a co na něj dát (ne jak ho dělat) – zkusíme si udělat návrh „ideálního” webu (soupis sekcí, funkcí a přístupových práv).

Hlavní přínosem je ale to, že se nad problematikou společně zamyslíme a uvědomíme si, co se jak dá nebo nedá udělat.

Sice tvorbu webu učím na UHK FIM, takže technický základ mám, ale nechci se do toho směru pouštět  – kurz je pro kohokoliv, např. pro hlavase, aby věděli, co mají od svého táborového ajťáka chtít.

Tématická osnova kurzu

Struktura kurzu je nezávazná,
případná diskuze účastníků na pro ně zajímavá témata dostane přednost.
Uvedená témata jsou spíše kostra pro diskuzi.

Úvod: Dva konkrétní táborové/oddílové weby

  • obsah, struktura
  • možnosti, funkce
  • praktické zkušenosti

Diskuze: Požadavky na web

  • obsah, možnosti a funkce
    • komunikace mezi vedoucími?
    • komunikace v oddíle
    • komunikace s rodiči
    • prezentace navenek
    • elektronická kronika
  • přístupová práva
    • jaké údaje zveřejnit bez hesla?
    • co mohou dělat děti?
    • co mohou vidět/dělat rodiče?
    • co mohou dělat/vidět bývalí členové?
  • co umí váš či jiný web?
  • využití Facebooku
    • doplněk nebo náhrada webu
    • sdělování novinek a pozvánky na akce
    • diskuze
    • možnosti publikace fotek, rizika tagování

Dílna: Vlastní návrh webu

  • základní koncepce
  • společný návrh struktury „ideálního/nadupaného webu“

Bonus: Natáčení a střih videa

  • velmi stručně hlavní zásady

(bonus se může nebo nemusí stihnout, záleží na průběhu diskuze a dílny)

Organizační informace

Délka kurzu

Obvykle 90 minut, po dohodě lze i jinak.

Počet účastníků

Optimální počet cca. 10-15, max. 25, záleží na zkušenostech (zkušenějších účastníků stačí i méně).

Pomůcky – technika

  • Na místě potřebuji:
    • Dataprojektor + plochu, na kterou lze promítat
    • Připojení k internetu (nebo rozumný signál Vodafonu)
    • Sezení pro účastníky „besední” kruhové (ne „školní” v řadách)
  • Účastníci:
    • Psací potřeby na poznámky
    • Náměty, podněty, postřehy, příklady a zkušenosti vítány

Reference – Proč lektoruji tento kurz

Obecné reference a kontakt naleznete na nadřazené stránce.

Skok nahoru na: Navigační menu
(klávesová zkratka Alt + Shift + horní „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

  • Přidat do záložek (Ctrl+D)
  • Sdílet odkaz (vysílačka)Skok nahoru na:
  • Vytisknout (Ctrl+P)
  • Citovat podle ČSN ISO 690

    Tuto stránku

    ADÁMEK, Martin. Táborové/oddílové weby a elektronické kroniky: Seminář, diskuze, dílna pro hlavase, organizátory a vedoucí. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-11-21]. Dostupné z: https://www.adamek.cz/kurzy-skoleni/taborove-weby

    Celý web

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-11-21]. Dostupné z: https://www.adamek.cz

 

 
 

Národní kulturní dědictví

WebArchiv – Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Matematik, fyzik a inženýr podstoupili experiment zkoumající myšlenkové pochody. Každý z nich dostal dvě mosazná kuličková ložiska a byli ponecháni o samotě. Asi po hodině se k nim vedoucí experimentu vrátil a zeptal se jich, co s ložisky dělali.
Fyzik odpověděl: „Zkoušel jsem postavit jedno na druhé a napadlo mě něco o tření.”
Matematik rozpačitě připustil: „Nědělal jsem s nimi nic.” Ale pak vzrušeně dodal: „Ale mám několik zajímavých teorií o dvojicích.”
Inženýr pokrčil rameny: „Rozbily se…”

 

Pro zamyšlení

Lidé žijí tak, jako by neměli nikdy zemřít, a potom zemřou, aniž by předtím žili.
[Dalajláma 14. (* 1935)]