Skrót do strony głównej: Alt + Shift + górny 2(@)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Szukać na tej witrynie

 
 
Wersje językowe nie są identyczne – zobacz wszystkie wersje,
które rozumiesz.

Osobisty blog
Prywatny, niezawodowy mikroblog.
Artykuł nr 280

 


Obecní ohlašovny požárů už nebudou povinné. Vracíme se do 19. století.

Na webu pozary.cz jsem se docetl, co prinasi novela zakona o pozarni ochrane:

"Obce už nově nebudou mít povinnost zřídit ohlašovnu požárů a další místa, odkud lze hlásit požár."

---

Coz me vraci k tematu, ktere marne resim uz skoro pet let (co jsem se presunul z Nachoda na Broumovsko), a k ruseni povinnosti existence obecnich ohlasoven pozaru rikam:

---

To je strasny prusvih.

Lidi nemaji pevne telefonni linky,
telefonni budka neni v CZ ani jedna,
na vratnicich ve fabrikach uz taky casto v noci nesedi lide.

Takze pri vypadku elektriny jsme v 19. stoleti,
operatori do vetsiny BTS odmitaji dat rozumne baterie, protoze to jsou pro ne financni naklady navic.

V praxi pri kazdem vypadku elektriny (i tydny predem hlasenem!) velka oblast vzdy zavisla na jedne jedine BTS Vodafone;
O2 a Tmo jsou down asi po 5 minutach od vypadku elektriny.

Kdyz lehne ta jedna jedina BTS, treba kvuli vichrici, extremni bource, apod., tak neexistuje moznost, jak privolat pomoc.

CB radio uz se taky nemonitoruje.

A silnice vedouci do jineho mesta nebo do mesta s profi slozkami IZS v takove situaci mohou byt neprujezdne kvuli popadanym stromum, vylitym rekam, apod.

Ohlasovna pozaru je naprosto nezbytna prave proto,
ze neexistuji telefonni budky,
ze lidi nemaji pevne linky,
a ze vratnice fabrik jsou prazdne.

GSM je extremne nespolehliva technologie (kvuli cost-cutting pristupu mobilnich operatoru).
Zcela realne v praxi, pri kazdem vypadku elektriny; to neni nejake hypoteticke straseni, ale aktualni realita v CR.

---

PS:

Pokud me nekdo bude chtit opravit, ze obec prece muze mit ohlasovnu i nadale, jen ji mit nemusi, a ze vetsina obci je bude mit i nadale,
tak na to rovnou rikam, ze prave ve meste, ktereho se ta situace
"O2 hned down, Tmo hned down; 112 zavisla na 1 BTS Vodafonu"
tyka,
neexistuje zadna ohlasovna pozaru ani v dobe, kdy zakon rika, ze existovat ma.

A to ani pote, co jsem na situaci opakovane upozornoval mestsky urad.
Jak pred komunalnimi volbami, tak po nich.
Ani stare vedeni mesta ani nove vedeni mesta s tim nic neudelalo. Proste ohlasovna pozaru nikde ve meste neni ani ted, kdyz ze zakona ma byt. A nove uz jeji neexistence bude posvecena zakonem.

Teoreticky jedina sance je utikat/jet na nadrazi, kde by snad vypravci mohl mit k dispozici drazni telefon.

Obce bez nadrazi maji smulu, tam jsou lide zavisli na radioamaterech a na stesti.

Resp., mobilni operatori plus navrhovatel noveho zakona rozhodli, ze nehody a nahle zdravotni stavy pri vypadku elektriny a poskozeni BTS preziji jen zdravi jedinci, kteri soucasne budou mit stesti. Ze republika ma prilis mnoho obcanu a ti maji prilis mnoho majetku a neni tudiz potreba zajistit moznost privolani pomoci v tisni.
Nerad saham k jizlivosti, ale ten pristup odpovednych osob je naprosto bezprecedentni a neakceptovatelny.


Snazim se tuhle situaci resit uz 5 let, a kdyz vidim, jak se to vyviji (k horsimu, kdyz uz ohlasovny nemuseji existovat ani teoreticky), tak tusim blizici se tragedii.

Jednoho dne proste k infarktu, pozaru, nehode, k autu smetenemu tornadem apod. neprijede pomoc, protoze jedina BTS se zalohou napajeni zrovna odpadne kvuli extremnimu pocasi, kdyz ji poskodi vichrice; ostatni BTS budou bez napajeni; a starsi technologie neexistuji.

Vitejte v Cesku 21. stoleti. Nebo devatenacteho.

Dvacate stoleti, kdy existovaly telefony a ohlasovny pozaru, je nenavratne pryc.

A ze by operatori konecne dali do BTS baterie, to se asi dit nebude, kdyz stat nove umoznuje i zruseni financne nenarocnych ohlasoven.

(Zhruba text vyse jsem zaslal na MVCR, pod ktere zakon o pozarni ochrane spada.)




------
------



Dodatek 6.6.2024
(poslano na MVCR)

Vazeni, k nutnosti existence ohlasoven pozaru pro privolani slozek IZS pri nedostupnosti siti GSM dodavam jeste aktualni od vcerejska trvajici situaci ve dvoutisicovem Mezimesti:

Od vcerejska nefunguje BTS siti O2 a T-Mobile.

Volal jsem na O2 a snazil jsem se jim vnutit informaci, ze jejich BTS v Mezimesti od vcerejska nefunguje.

Bez uvedeni sveho rodneho cisla a telefonniho cisla v siti O2 nelze nahlasit, ze tisice lidi jsou bez site O2.
Vsichni operatori, s nimiz jsem mluvil, chteli telefonni cislo zakaznika.

Odmitaji tu informaci prijmout od klienta Vodafonu (kteremu jako jedinemu funguje BTS a jako jediny muze nekam volat).
Odmitaji tu informaci prijmout od klienta zahranicni site, ktery jako jediny, z pohledu 1 SIM, ma moznost se prihlasit do site O2, kdyz funguje, a soucasne do jedine funkcni site, Vodafone.

Takze zakaznik O2 musi mit take SIM Vodafonu, aby on osobne nahlasil, ze sit O2 nefunguje; a nikdo jiny ten vypadek site jmenem tech lidi bez signalu nahlasit nesmi.
To je naprosto absurdni. Ale O2 trva na tom, ze to tak musi byt.

Tretina operatoru callcentra O2, s nimiz jsem mluvil, nevi, co je BTS.
Te jedne operatorce neni mozne vysvetlit, ze jejich sit, 230-02, dnes O2, byvaly Eurotel, je v Mezimesti nedostupna.

Tretina operatoru callcentra O2, s nimiz jsem mluvil, tvrdi, ze vi, co je BTS, ale pro nahlaseni poruchy chce ode me vedet "cislo internetu". Coz netusim, co je, kdyz na vetsine zemekoule pouzivame jeden internet, v tom je jeho podstata; druhy asi maji v Severni Koreji; a nevim, jak jsou na tom Cina s Ruskem.
A nijak to nesouvisi s tim, ze v Mezimesti uz dlouhe hodiny nefunguje BTS site O2.

BTS je tedy cca od vcerejska (z meho pohledu sovy; nevim, jake bylo prave datum, kdyz BTS prestala fungovat) down, a O2 o tom nevi, protoze kazdeho, kdo se ji to snazi nahlasit, odmitne.

Nemluve o tom, ze mobilni operator by snad mel vedet sam, ze ani s nim ta BTS nekomunikuje, takze by to snad technici meli vedet do minuty od zacatku vypadku, nebo kdyby treba do deseti minut.
Ale oni to nevedi ani po hodinach, a velmi asertivne to odmitaji vzit na vedomi,
protoze pri vypadku BTS site 230-02 chteji vedet rodne cislo a telefonni cislo O2 cloveka, ktery se jim tu poruchu snazi oznamit.

Na T-Mobile jsem nevolal, to uz neni v mych silach.
Ale i tam plati, ze dlouhe hodiny jejich BTS nefunguje, tedy jiste nekomunikuje ani s nimi, tedy pri spravnem nastaveni procesu by to meli vedet.

Site GSM v Ceske republice nemohou slouzit jako jedina moznost pro privolani pomoci v tisni.
Pristup nekterych mobilnich operatoru je naprosto neakceptovatelny.

Ano, ted prave zatim jeste funguje sit Vodafone, a poskytuje sluzbu volani na 112. Ale ta muze z jakehokoliv duvodu selhat (treba i kvuli pretizeni, kdyz konkurencni dve site jsou bez signalu; nebo ve vichrici/bource kvuli pocasi, apod.).
Je to tedy tak, ze prilis casto jedeme na doraz, na posledni rezerve, kterou mame, a prilis se tu hresi na existenci te jedne posledni moznosti. To neni dlouhodobe prijatelny stav.

Opakovane tedy pripominam, ze stavajici situace, plus jeste navrhovana novela o zruseni pozadavku na existenci obecnich ohlasoven pozaru (ktere v nekterych obcich neexistuji uz ted, kdyz ze zakona existovat maji),
mohou vest ke ztratam na zivotech, zdravi a majetku.

Resim to uz roky s mobilnimi operatory, CTU, slozkami IZS, ted s Ministerstvem vnitra, mestskym uradem,
dal jsem do toho mnoho casu a nervu, a neprinasi to ovoce, situace speje k propadu do 19. stoleti, k dobe pred existenci telefonu.

Ta situace je ponekud zoufala, protoze pomalu zacinam chapat, ze je kazdemu prakticky jedno, ze se blizi okamzik, kdy nekdo zemre nebo bude mit vaznejsi nasledky urazu / nahleho zdravotniho stavu nebo dojde k vetsim skodam na majetku,
protoze vsechny odpovedne slozky trvale ignoruji fakt, ze se blizi okamzik, kdy v nekterych mestech a obcich nebude existovat zadny zpusob, jak v kriticky moment privolat pomoc.

(Krom toho jsem se dozvedel, ze uz se pomalu automatizuji nadrazi, ze i z nadrazi zacinaji mizet zivi vypravci, takze tim pada moje dosavadni nadeje, ze ve mestech, ktera maji vlakove nadrazi, je mozne utikat/jet alespon na nadrazi, kde by mohl byt vypravci s pevnou telefonni linkou.)

Prosim, zachovejte povinnost, aby obce mely verejne pristupnou bezobsluznou ohlasovnu pozaru
(telefon nekde na zdi hasicske zbrojnice nebo mestskeho uradu, pro volani na 112, 150, 155, 158, prip. 156),
ktera je zavisla pouze na pevne telefonni lince, nikoliv na mistni dodavce elektriny.
A zacnete prosim od obci vymahat realne plneni teto povinnosti.





------
------


Dodatek 6.6.2024
(poslano na COI a CTU)

(...)

prosim, zajistete, aby mobilni operatori meli povinnost:


1) Monitorovat funkcnost BTS.


Kdyz BTS prestane fungovat,

at uz kvuli vypadku dodavky elektricke energie
(pricemz i pres moji letitou snahu nekteri mobilni operatori odmitaji dat do nekterych BTS baterie, ktere by zajistily dostupnost sluzeb pri vypadku elektricke energie),
nebo z jakehokoliv jineho duvodu,

tak pri spravne nastavenych procesech by se to mel mobilni operator dozvedet sam,
kdyz s nim jeho BTS prestane komunikovat.

Misto toho i ve 21. stoleti trva stav, ze prinejmensim operator O2 ceka, az mu nekdo vypadek nahlasi, a drive o nem nevi.

Jini poskytovatele jinych typu elektronickych sluzeb aktivne monitoruji dostupnost sve sluzby, o pripadnem vypadku se dozvidaji automaticky prakticky okamzite, a zacinaji to resit.
Z hlediska principu site GSM by pro operatora nemel byt problem zjistit, ze nektera BTS prestala s jeho siti komunikovat, a z toho by mel poznat, ze ta BTS nefunguje, tedy ze lide v dane oblasti jsou bez signalu.


2) Prijimat od lidi informace o nedostupnosti site bez nesmyslnych byrokratickych obstrukci

Kdyz nekdo zavola na linku 800 123 456, tedy do call centra O2,
a chce nahlasit, ze BTS site O2 nefunguje,
tak operatori call centra odmitaji tuto informaci prijmout, dokud jim nenahlasi svoje telefonni cislo v siti O2.

Cilene odmitaji prijmout tuto informaci od nekoho jineho.
Od nekoho, kdo je zakaznik jineho operatora, a proto je schopen vubec nekam volat.

O2 trva na tom, ze poruchu muze nahlasit pouze klient O2... ktery ale nemuze volat nikam, kdyz sit O2 nefunguje.
Kdyz jmenem lidi bez signalu vola do callcentra O2 nekdo, kdo vyuziva sluzby jineho operatora (a proto muze nekam volat), tak O2 aktivne asertivne odmita tu informaci prijmout; protoze tu poruchu muze hlasit pouze overeny zakaznik.
To je naprosto absurdni a neakceptovatelne.

Prosim o zajisteni stavu, kdy mobilni operator bude mit povinnost prijmout tu informaci, aniz by trval na uvedeni tel. cisla v siti O2, rodneho cisla / ICO volajiciho, apod.
Ano, toto vse opravdu operator O2 chce vedet, aby byl ochoten vzit na vedomi, ze stovky nebo tisice lidi jsou bez signalu site O2.





Dalsi detaily pripadne nize pod carou, tam preposilam zhruba zpravu, kterou jsem poslal jinam,
v souvislosti s tim, ze mobilni site jsou dnes jedina moznost, jak privolat pomoc v tisni;
to Vam pridavam spise pro kontext;
zde s Vami resim hlavne tu komercni cast (dostupnost vlastni site i pro bezne pouziti),
aby se mobilni operator choval nejak rozumne vuci svym zakaznikum a delal svoji praci.




Prosim, zkuste ze sve pozice napr. pri definici podminek prodlouzeni licence prosadit ty dva body vyse,
aby mobilni operator vubec mohl zjistit, ze nejaka jeho BTS prestala fungovat.

Nechapu, ze toto vubec musim resit; nechapu, ze O2 vubec vytvorilo takovou situaci, kdy odmita vzit na vedomi vypadek sluzby; prijde mi to cele byt naprosto absurdni; ale bohuzel je to aktualni realita.


Mobilni operator O2 CZ se ted zjistenim, ze mu nejede nektera BTS, velmi aktivne a asertivne brani.



Obracim se tedy na Vas, coby

a)
urad, ktery operatorum prideluje licence (a predtim definuje nejake podminky, ktere ma operator splnovat pri poskytovani sluzby),
CTU
(hlavne ten vlastni staly monitoring stavu BTS, aby operator zjistil sam, ze s nim nektera BTS prestala komunikovat);

b)
resp. coby urad, ktery dohlizi na podobu komercniho vztahu mezi spotrebiteli a poskytovateli sluzeb,
COI
(hlavne to neodmitani prevzeti informace o nedostupnosti site; nevyzadovani autentizace zakaznika, kdyz se nekdo/kdokoliv snazi nahlasit, ze mobilni sit je nedostupna).

Dekuji.


(...)


------
------

 

Związane linki

  


Czy się artykuł Państwu podobał?


Informacja zwrotna – głosowanie

Hlasy se na serveru připočítají k počitadlům pro tento článek, např. kolikrát tento článek někoho pobavil a kolikrát tento článek někomu pomohl.

Neukládají se jednotlivá hlasování (vzájemná kombinace hlasů, datum, čas, ani jiné údaje).
Proto nemá smysl odesílat prázdný hlas, nemělo by se co k čemu přičíst.

 

Ve Vašem prohlížeči nebude uložena žádná informace (cookies) o tom, že už jste hlasovali.
- Ve Vašem prohlížeči tedy nebude vidět, jak jste hlasovali.
- Kdykoliv budete moci hlasovat znovu, pokud Vám článek opakovaně pomůže (pobaví Vás, potěší, …).
- Pokud Vás právě u jednoho počítače sedí více, mohou postupně hlasovat další lidé.

Počítám člověkohlasy, nikoliv lidi.
Tedy kolikrát článek někomu pomohl,
nikoliv kolika lidem pomohl
.

Třikrát potěšeného jednoho čtenáře počítám stejně jako tři různé jednou potěšené čtenáře.

Každý má do budoucna neomezený počet hlasů.
Když zapomenete, že jste pro tento článek už hlasovali, nevadí – když Vám někdy v budoucnu bude např. užitečný znovu, tak mu znovu pošlete hlas, že Vám byl užitečný.

Można wybrać sobie 1 do N opcji

Štítky, labels, kategorie, témata, tagy, hashtagy

(ve vývoji)
 
#historical-technology   #electro-ict   #emergency-services-civil-protection    
#mezimesti    
#society-thoughts  
 

Skok w górę do: Menu nawigacyjne
(skrót klawiatury Alt + Shift + „5”)

Zainteresowani tą stroną?

  • Add to bookmarks (Ctrl+D)
  • Udostępnić link (CB radio)Skok w górę do:
  • Wydrukować (Ctrl+P)
  • Cytować według ISO 690

    Tę stronę

    ADÁMEK, Martin. Osobisty blog: Prywatny, niezawodowy mikroblog.. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí (Republika Czeska) [dostęp 2024-11-21]. Dostępny w Internecie: https://www.adamek.cz/pl/blog

    Całą witrynę

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí (Republika Czeska) [dostęp 2024-11-21]. Dostępny w Internecie: https://www.adamek.cz/pl

 

 
 

Narodowe kulturowe dziedzictwo

WebArchiv – Ta witryna jest archiwowana przez Bibliotekę Narodową Republiki Czeskiej Ta witryna jest regularnie archiwowana przez Bibliotekę Narodową Republiki Czeskiej z powodu jej kulturowej, edukacyjnej, naukowej, badawczej lub innej wartości informacyjnej w celu dokumentacji autentycznej próbki czeskiej przestrzeni www. Witryna ta jest częścią kolekcji czeskich witryn webowych, które ma Biblioteka Narodowa Republiki Czeskiej zamiar długoterminowo przechowywać i udostępniać dla przyszłych pokoleń. Ich zapis jest częścią Czeskiej narodowej bibliografii oraz katalogu Biblioteki Narodowej Republiki Czeskiej.  

 

 
 

Na wesoło

Czarne dziury powstały tam, gdzie Pan Bóg podzielił przez zero.

 

Aforyzmy

Inwestowanie w wiedzę zawsze przynosi największe zyski.
[Benjamin Franklin]