Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Blog (čeština)
Český jazyk pro Poláky
Článek č. 217

 


Zpomalení audia nebo videa pro poslech v cizím jazyce (VLC, YouTube)

Pokud si chcete poslechnout audiozáznam (rozhovor, píseň, přednášku, ...) nebo zhlédnout video/film v jazyce, který se teprve učíte,
a ten záznam je na vás moc rychlý,

tak si do počítače nainstalujte program VLC media player,

film nebo audiozáznam si otevřete v něm

a v jeho menu si pak při přehrávání snižte rychlost přehrávání.



Funguje to velmi dobře – usnadňuje to porozumění v cizím jazyce a snižuje stres :)

Program VLC je freeware. Stažení VLC:
www.videolan.org/vlc/

(A podle nejen mého názoru je to asi nejlepší přehrávač videí i v jiných ohledech.
Pokud uživatel nepotřebuje přehrávat dvoje různé titulky současně, to zase umí program Gom player.)

----


Možnost zpomaleného přehrávání nabízí i webový přehrávač YouTube.

Při přehrávání klikněte na nastavení (ozubené kolečko) vpravo dole, a v nabídce zvolte položku "Playback speed".

YouTube má sice to nastavení rychlosti přehrávání po větších skocích, protože nejbližší pomalejší přehrávání než Normal (1.0) je až rychlost 0.75, což je velký rozdíl, ale je to použitelné.


VLC má to nastavení rychlosti přehrávání jemnější, rychlost lze z normální 1.0 snížit i na 0.9.


(Desetinná čísla zde uvádím s desetinnými tečkami podle anglické typografie, jako citaci konkrétních hodnot z nastavení těch dvou aplikací.
Česky by to bylo s desetinnými čárkami: 1,0, 0,9 a 0,75.)

 

Související odkazy

  


Líbil se Vám článek?


Zpětná vazba – hlasování

Hlasy se na serveru připočítají k počitadlům pro tento článek, např. kolikrát tento článek někoho pobavil a kolikrát tento článek někomu pomohl.

Neukládají se jednotlivá hlasování (vzájemná kombinace hlasů, datum, čas, ani jiné údaje).
Proto nemá smysl odesílat prázdný hlas, nemělo by se co k čemu přičíst.

 

Ve Vašem prohlížeči nebude uložena žádná informace (cookies) o tom, že už jste hlasovali.
- Ve Vašem prohlížeči tedy nebude vidět, jak jste hlasovali.
- Kdykoliv budete moci hlasovat znovu, pokud Vám článek opakovaně pomůže (pobaví Vás, potěší, …).
- Pokud Vás právě u jednoho počítače sedí více, mohou postupně hlasovat další lidé.

Počítám člověkohlasy, nikoliv lidi.
Tedy kolikrát článek někomu pomohl,
nikoliv kolika lidem pomohl
.

Třikrát potěšeného jednoho čtenáře počítám stejně jako tři různé jednou potěšené čtenáře.

Každý má do budoucna neomezený počet hlasů.
Když zapomenete, že jste pro tento článek už hlasovali, nevadí – když Vám někdy v budoucnu bude např. užitečný znovu, tak mu znovu pošlete hlas, že Vám byl užitečný.

Můžete si zvolit 1 až N možností

Štítky, labels, kategorie, témata, tagy, hashtagy

(ve vývoji)
 
#ostatni  

Tento článek je zařazen také v sousedním blogu
Martin Adámek (osobní mikroblog).


 

Čeština a polština – jazykové služby

Skok nahoru na: Navigační menu
(klávesová zkratka Alt + Shift + horní „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

  • Přidat do záložek (Ctrl+D)
  • Sdílet odkaz (vysílačka)Skok nahoru na:
  • Vytisknout (Ctrl+P)
  • Citovat podle ČSN ISO 690

    Tuto stránku

    ADÁMEK, Martin. Blog (čeština): Český jazyk pro Poláky. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-11-23]. Dostupné z: https://www.adamek.cz/cestina-polsky/blog

    Celý web

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-11-23]. Dostupné z: https://www.adamek.cz

 

 
 

Národní kulturní dědictví

WebArchiv – Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Jede Pepíček s babičkou vlakem a povídá:
„Babi, koukni se na tu množinu kraviček, co se pase na louce!”
„Ať koukám, jak koukám, žádné kravičky nevidím?”
„Však to taky je prázdná množina, babičko…”

 

Pro zamyšlení

Teorie říká, že teorie a praxe jsou stejné.
Praxe ukazuje, že tomu tak není.

[(autor nezjištěn)]