Osobní blog
Soukromý, neprofesní mikroblog.
Článek č. 23
Publikováno 04. 01. 2022 21:53
Naposledy upraveno 02. 06. 2024 11:53
Jedna z věcí, které mě baví na naší kočce, je, že se dá pár sekund předem poznat, že se chystá vyskočit nahoru na nějaké vyvýšené místo.
Jedna z věcí, které mě baví na naší kočce, je, že se dá pár sekund předem poznat, že se chystá vyskočit nahoru na nějaké vyvýšené místo.
Sedí, soustředěně kouká, a z jejího pohledu je jasné, že zhruba za dvě sekundy vyskočí.
(např. z podlahy na židli, apod.)
Vykládám si to tak, že přesně počítá trajektorii nebo obecněji vyhodnocuje celou situaci – někde jsem četl/slyšel, že když kočka zaútočí, tak téměř jistě svoji kořist dostane – že útočí jen na jistotu, a pokud si není jistá, tak neskočí.
Tohle sice není vysoký parabolický skok na oběť, ale vertikální skok za účelem změny polohy, ale asi si to taky promýšlí a propočítává.
Podobně, jako když se v 90. letech v Qbasicu hrály Gorily (házení banánem přes mrakodrapy na protivníka), a číselně se zadával úhel a rychlost.
Ale hlavně mi to připomíná, jak se v některých hrách v Dosu nebo ve Flashi nabíjela energie pro hod nebo skok. Např. když se ve flashové sněhové koulovačce před hodem koule drží tlačítko myši, a koule pak letí silou odpovídající době stisku tlačítka. Někde v něčem se asi takhle nabíjelo/natahovalo mezerníkem.
Tak naše kočka (nevím, jestli to mají i jiné) si takhle prostě sedne na podlahu před židli, zhruba dvě sekundy se pekelně soustředí, pomyslně drží stisknutý mezerník, a pak teprve skočí.
Což mě jednak baví z principu na pohled, a jednak je to praktické v případě, že se chystá skočit někam, kam nesmí, protože mám šanci skočit já a včas ji ulovit 3:) .
Ale jinak jsem rád, že jsem ji naučil, že když chce ke mně do náruče nebo na klín, tak nemá skočit, protože takový její skok s použitím drápů pro lepší adhezi kočky na mých nohách mě bolel,
a Boolinka se civilizovaně posadí přede mě, významně se podívá, a příp. mňoukne, abych pochopil, že si ji mám zvednout. To je moc dobře, že tohle umí. Akorát je potřeba to odlišit od situace, kdy nabíjí energii (zaměřuje), a chystá se na mě autonomně vyskočit :D
Taky mě teda napadla hypotéza, že když jsem si ji takhle naučil, že si civilizovaně řekne, abych si ji vzal na klín / do náruče, místo aby na mě skočila a přitáhla se drápama,
tak že třeba ze slušnosti aplikuje stejný postup na tu židli – že se před ni slušně posadí, dvě sekundy počká, a když si ji židle nezvedne sama nahoru (zatím to ještě nikdy neudělala), tak teprve Boolinka skočí. Což potom vypadá, že zaměřuje/počítá trajektorii, anebo že se stisknutým mezerníkem nabíjí energii pro skok.
Seděj vám vaše kočky taky takhle chvilku před skokem na jiné místo (když nejde o lov, ale o sebepřemístění), anebo skáčou rovnou?
Související odkazy
Líbil se Vám článek?
Zpětná vazba – hlasování
Hlasy se na serveru připočítají k počitadlům pro tento článek, např. kolikrát tento článek někoho pobavil a kolikrát tento článek někomu pomohl.
Neukládají se jednotlivá hlasování (vzájemná kombinace hlasů, datum, čas, ani jiné údaje).
Proto nemá smysl odesílat prázdný hlas, nemělo by se co k čemu přičíst.
Ve Vašem prohlížeči nebude uložena žádná informace (cookies) o tom, že už jste hlasovali.
- Ve Vašem prohlížeči tedy nebude vidět, jak jste hlasovali.
- Kdykoliv budete moci hlasovat znovu, pokud Vám článek opakovaně pomůže (pobaví Vás, potěší, …).
- Pokud Vás právě u jednoho počítače sedí více, mohou postupně hlasovat další lidé.
Počítám člověkohlasy, nikoliv lidi.
Tedy kolikrát článek někomu pomohl,
nikoliv kolika lidem pomohl.
Třikrát potěšeného jednoho čtenáře počítám stejně jako tři různé jednou potěšené čtenáře.
Každý má do budoucna neomezený počet hlasů.
Když zapomenete, že jste pro tento článek už hlasovali, nevadí – když Vám někdy v budoucnu bude např. užitečný znovu, tak mu znovu pošlete hlas, že Vám byl užitečný.
Štítky, labels, kategorie, témata, tagy, hashtagy
(ve vývoji)#electro-ict
#animals