Osobní blog
Soukromý, neprofesní mikroblog.
Článek č. 149
Publikováno 25. 09. 2022 00:45
Naposledy upraveno 02. 06. 2024 11:53
Podzimní jízda; Dacia (stručná historie)
Při podzimní vyjížďce klubu historických vozidel jsme se letos umístili na třetím místě v kategorii automobilů.
Což nás docela potěšilo, protože za celé roky, co jezdíme (někdy), je to náš nejlepší výsledek :)
Krom toho, že při znalostních otázkách jsme letos měli kliku na otázky, které nám sedly,
nám určitě pomohlo i to, že se nám letos oproti všem předchozím jízdám za celé roky mnohem lépe dařilo všímat si cestou, kde se nachází jednotlivá místa vyfocená v itineráři.
Fotky jsme na trase letos nacházeli pro nás tak nečekaně úspěšně, že nás to až překvapilo.
Existuje hypotéza, že v tom, abychom konečně jednou taky správně u všech fotek napsali, odkud která fotka v itineráři pochází,
nám možná pomohla i nízká výrobní kvalita rumunské Dacie, kterou jsme na vyjížďku jeli.
Ale konkrétní náhodně nabyté potenciální know-how si necháme pro sebe :)
A ne, nízká rychlost vozidla to není.
Je to specifická závada, která se na vozidle vyskytla, a která nám možná pomáhala objevovat podél trasy místa nafocená v itineráři.
--------
Na okraj stručné info o vozidle:
Jeli jsme Dacií 1300, neboli, jak jsem konstatoval, nízkým Arem, kterému zapomněli namontovat zadní pohon.
No, dobrá, historie byla ve skutečnosti taková, že Francouzi vyráběli svůj Renault 12,
souběžně Rumuni licenčně vyráběli svoji verzi pod názvem Dacia 1300 a následně 1310,
a během výroby Dacií si Rumuni vyvinuli svůj terénní automobil ARO 10, v němž použili i některé komponenty z Dacie.
Ale jelikož já jsem jel Arem o pár roků dřív než Dacií (popsal jsem podrobně před lety na FB a webu),
a jelikož Aro je lepší (v něčem) než Dacia,
tak je pro mě subjektivně Dacie "nízké Aro bez kardanky".
(A čemu říkám "low-end verze VW Transporteru", to bych asi radši neměl publikovat, abych nerozčílil milovníky sportovních vozů s motorem vzadu,
kteří by nepochopili, že to z mých úst je kompliment, a že se mi 911 líbí i přesto, že je to sportovní auto.)
A abych nezapomněl, poslední verze Dacie na bázi Renaultu 12 / Dacie 1300/1310, která se běžně dovážela do ČR (ano, ČR, ne jen ČS),
byl nádherný pick-up 4x4 s vyšší světlou výškou, s pohonem všech kol, obvykle s dvojkabinou, velmi často celý v sytě žluté barvě.
V Rumunsku v tu dobu vyráběli i jiné verze, ale ty se k nám nevozily.
Tato kapitola Dacie, která stavěla na Renaultu 12, skončila až krátce po r. 2000.
Pak s Loganem přišla nová epocha značky, zhruba tak, jak ji příznivci trhu s novými vozidly znají dodnes.
Související odkazy
- https://www.adamek.cz/clanky/prihody/aro-10/ (30. 09. 2020)
Líbil se Vám článek?
Zpětná vazba – hlasování
Hlasy se na serveru připočítají k počitadlům pro tento článek, např. kolikrát tento článek někoho pobavil a kolikrát tento článek někomu pomohl.
Neukládají se jednotlivá hlasování (vzájemná kombinace hlasů, datum, čas, ani jiné údaje).
Proto nemá smysl odesílat prázdný hlas, nemělo by se co k čemu přičíst.
Ve Vašem prohlížeči nebude uložena žádná informace (cookies) o tom, že už jste hlasovali.
- Ve Vašem prohlížeči tedy nebude vidět, jak jste hlasovali.
- Kdykoliv budete moci hlasovat znovu, pokud Vám článek opakovaně pomůže (pobaví Vás, potěší, …).
- Pokud Vás právě u jednoho počítače sedí více, mohou postupně hlasovat další lidé.
Počítám člověkohlasy, nikoliv lidi.
Tedy kolikrát článek někomu pomohl,
nikoliv kolika lidem pomohl.
Třikrát potěšeného jednoho čtenáře počítám stejně jako tři různé jednou potěšené čtenáře.
Každý má do budoucna neomezený počet hlasů.
Když zapomenete, že jste pro tento článek už hlasovali, nevadí – když Vám někdy v budoucnu bude např. užitečný znovu, tak mu znovu pošlete hlas, že Vám byl užitečný.
Štítky, labels, kategorie, témata, tagy, hashtagy
(ve vývoji)#historical-technology #transport
#tourism