Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Koupit obytné auto, nebo obytný přívěs (karavan)?

 

Vytvořeno
2. 10. 2014

 

Sice jsem nikdy nevlastnil ani jedno, ale během cestování na kole po Evropě jsem si na toto dilema určitý názor vytvořil:

Výhodou obytného auta (camper, mobile home) je snadnější couvání, otáčení při bloudění, parkování u pamětihodností a jízda vůbec.

Výhodou obytného přívěsu (karavan) je možnost nechat přívěs v kempu a vyrazit s autem po okolí - na výlet i na nákup.

Z toho se mi jeví, že
obytné auto je vhodné především pro cestovatele, kteří jedou za poznáním, posunují se po trase a téměř každou noc spí někde jinde. Mnohdy přímo u bodů poznávacího zájmu.
Z internetu a doslechu jsem vytušil, že i s obytným autem (ne jen na kole či koloběžce) se dá tábořit na divoko na louce či v lese. S obytným přívěsem už je to složitější, ale někteří prý zvládají i to.

Obytný přívěs je vhodný především pro ty, kdo jedou na pobytovou dovolenou - zabydlet se, koupat se celou dobu na jedné pláži a jezdit na výlety po okolí.
Anebo pro digitální nomády, kteří někam přijedou, ubytují se tam, na místě dálkově přes internet pracují, podnikají hvězdicové výlety po okolí,
a když okolí projezdí nebo je dané místo přestane bavit, tak se sbalí (třeba po týdnu) a jedou dál.

Neberte to ale jako závazné pravidlo:

  • Z postřehů majitelů obytných aut a přívěsů vyplývá, že mnozí z nich obě technologie postupně vystřídali - prodali přívěs a koupili obytné auto, nebo naopak.
  • Mnozí pracovní nomádi cestují obytnými auty - záleží na osobní volbě, navštěvovaných místech a také na obvyklé délce pobytu na jednom místě.
  • Výhodou přívěsu je jeho nižší cena, která umožní s obytným motoristickým cestováním snadněji (rychleji) začít tomu, kdo už vlastní auto s dostatečnou povolenou hmotností na kouli. A někdo přívěs zvolí proto, že mnohé přívěsy nabízejí větší obytný prostor než největší obytná auta do 3,5 t.
  • Možnost jezdit na výlety či nákupy po okolí tábořiště je u obytných aut často řešena vnějšími držáky či vnitřními garážemi na jízdní kola, mopedy a motorky (dokonce i na jachtách jsou často vozena jízdní kola pro výlety za přístav); občas je možné za obytným autem vidět připojený podvalník s velkou motorkou (Goldwing) či malým autem (Smart) - to už je vlastně karavaning, jenom naruby.
  • Je to jen můj vnější postřeh z pohledu nezúčastněného pozorovatele.

Skok nahoru na: Navigační menu
(klávesová zkratka Alt + Shift + horní „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

  • Přidat do záložek (Ctrl+D)
  • Sdílet odkaz (vysílačka)Skok nahoru na:
  • Vytisknout (Ctrl+P)
  • Citovat podle ČSN ISO 690

    Tuto stránku

    ADÁMEK, Martin. Koupit obytné auto, nebo obytný přívěs (karavan)?. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-10-30]. Dostupné z: https://www.adamek.cz/clanky/postrehy/obytne-auto-vs-prives

    Celý web

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-10-30]. Dostupné z: https://www.adamek.cz

 

 
 

Národní kulturní dědictví

WebArchiv – Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Kdysi se firma IBM rozhodla nechat si na zkoušku vyrábět některé díly v Japonsku. V zadání byla mj. klauzule, že se tolerují tři chybné součástky z 10 000. S první dodávkou přišel následující průvodní dopis:
„My Japonci těžko chápeme vaše americké obchodní praktiky. Přesto jsme podle smlouvy zvlášt vyrobili ke každým 10 tisícum součástek tři vadné a přidali jsme je do dodávky. Doufáme, že s nimi budete spokojeni.”

 

Pro zamyšlení

Dva milostné dopisy se píší nejhůř – první a poslední.
[Francesco Petrarca]