Martin Adámek

(jízdní kolo) Různé cyklistické statistiky
 

 

 

Obsah

 

Kilometry za rok (součty km za jednotlivé roky)
Nadmořské výšky (max. m n.mořem)
Datumové rekordy (zimní jízdy, co nejpozdější ukončení sezóny)
Maximální rychlost (nejvyšší okamžitá rychlost v km/h za jednotlivé roky)
Navštívené státy (první návštěva jednotlivých států na kole)
Navštívená moře (moře navštívená na kole)
Kilometry za den jsou na samostatné stránce (rekordy km/den)

 

Kilometry za rok

 

Rok Kilometrů
Author Horizon
(trekové kolo)
Author Reflex SX
(trekové kolo)
AZUB Ibex
(lehokolo SWB 26/26)
Yedoo Mezeq
(koloběžka 20/16)
Jiná kola Celkem
2015 -

234
(Hned koncem dubna
jsem si zlomil
horní končetinu)

(Zato jsem ale nachodil velmi hrubým odhadem
něco mezi dvěma a třemi tisíci km pěšky.)
234
2014 -

29 2'966 Historická trojkoloběžka domácí výroby 
s motocyklovými koly (14" x 3"): 
38,3 (z toho 21,1 ve dvou lidech; 17,2 v jednom) 
3' 033
2013 - 27,4  456 274
od 9. 11.
nástroj pro rychlejší chůzi – historická skládačka Eska: 6,7 764
2012 -

-

834 - nástroj pro rychlejší chůzi – historická skládačka Eska: 54,9 889
2011 - 10,35 5'000 - nástroj pro rychlejší chůzi – historická skládačka Eska: 19,1 5' 029
2010

cca. 0,5

1322,6 1'326 - půjčené testovací lehokolo SWB Azub Max: cca. 407
další testovací SWB lehokola Azub: cca. 13
3' 069
2009 - 1331,1 - - - 1' 331,1
2008

-

3612,9 - -

-

3' 613
2007

-

5121,5 - -

-

5' 122
2006

-

5315,4 - -

půjčené testovací SWB lehokolo Azub Max/HC:
cca. 36

5351
2005

 -

4774,8 - -

-

4' 774,8
2004 132 6920,6 - -

-

7' 053
2003 4'660 - - - - 4' 660
2002 3'421 - - - - 3' 421
2001 3'015 - - - - 3' 015
05/1999
až 12/2000
5'025 - - - - 5' 025
12/1996
až 05/1999
2,5 roku 
bez tachometru
- - - - (odhadem 3-5 tisíc?)
do 12/1996

-

- - -

- mnoho let Velamos Pionýr 22, údaje z tachometru se nedochovaly
- cca. 4 měsíce (08-12/1996) půjčený dámský Favorit bez tachom.

(cca. tisíc až tři ?)
Celkem přes 20' 000
resp.
cca. 22' 000
28' 437 7' 645 3' 240

cca. do 3 '000 stará kola
+ cca. 456 testovací lehokola
+80,7 historická skládačka
+ 38,3 trojkoloběžka s motocykl.koly

cca. 60 – 65' 000 km

 

Kilometry za den jsou na samostatné stránce Rekordy km/den

 

2014 – poznámka:

Sice se mi nepodarilo za r. 2014 najet na kolobezce 3 k km,
chybelo mi do nich 34 km;
ale s 38 km na trojkolobezce (hodne poctive odpracovanych, ma hrozny valivy odpor) jsem se pres ty 3 k km dostal.
(coz hodne zhruba prirovnavam k 6 k na kole nebo 1k5 pesky).

K tomu symbolickych 29 km na lehokole, klasicke kolo nic.

Pesky hodne hrubym odhadem neco okolo 2 k km.



A 1 km na trojkoloběžce s motocyklovými koly je jako 2 km pěšky.

 

 

Nadmořské výšky

 

Kolo a zatížení Datum Stát Místo Výška m n.m.
Velamos Pionýr 22"
(1 převod; určeno pro děti do 10ti let, 3 roky přesluhoval)
kdysi, cca.1995 ČR Dobrošov 624
Braunův betlém a podobné kopce
Author Horizon, r.v. 12/1996
2brašny vzadu (věci na 1 den)
1999 Ještěd 1012
2002 Praděd 
(semleté převody)
1492
Author Reflex SX, r.v. 3/2004

2 přední a 3 zadní brašny, celkem lehce přes 40 kg (věci na 5 týdnů)

 5 brašen

Najeto při akci "Z Náchoda do Monaka a zpátky":
(uvádím jen výšky přes 2000 metrů)
3.7. 2004 Rakousko Gross Glockner 2571
5.7. 2004 Itálie Passo Giovo 2094
7.7. 2004 Passo dello Stelvio víc než 2758
11.-15.7. Itálie,Francie,Monako moře 0
16.7. 2004 Francie Col de Bonette (nejvyšší Evropská silnice) 2802(na kole) 
16.7. 2004 Col de Bonette (vrchol) 2862 (kolo jsem vytlačil terénem)
Author Reflex SX, r.v. 3/2004

2 přední a 3 zadní brašny, celkem 52 kg, i se mnou 133 kg (věci na měsíc)

5 brašen

21.6.2005 ČR Pramen Labe 1387 (částečně jsem tlačil - kvůli Krnapu, a ke konci navíc terén)
24.6.2005 ČR Říp 495 (nadmořská výška nic moc, ale stoupání kvalitní - místy při tlačení po betonu podjížděly podrážky)

Graf nadmořských výšek - vpravo výšky z r.2004, 
vlevo některé výšky ČR pro srovnání (na Sněžce jsem s kolem nebyl)

Graf nadmořských výšek

Datumové rekordy - zimní jízdy

 

Rok Datum Trasa km Teplota v NA Podrobnosti
2014 28.12. Náchod – Bražec – sil. č. 14 směr NM – č.14 – NA 14,71  -8 °C nebo -10 °C Na koloběžce. Sněžení jen slabé, led jen místy, jinak asfalt holý,
ale velmi nepříjemný silný vítr. Fotky snad budou v
PF 2015
2013 5.1. Náchod – Hradec Králové – Náchod 83 5,2 a 2,8 °C NA-HK-NA vysloveně na otočku, bez dlouhého zařizování v HK, bez vstupu do budovy, bez ohřátí, bez naplnění lahve teplým pitím. Zkrátka 83 km v kuse, s asi 15minutovou venkovní přestávkou v místě otočky.
Azub Ibex (bez štítu)
2008 17.1. Náchod-Velké Poříčí a zpět + po Náchodě 16 3°C Se psem, už za tmy. Pes samozřejmě měl reflexní návlek okolo krku a blikačku na postroji, což fascinovalo některé chodce. Blikačka je důležitá hlavně při odbočování doleva, když nás auta míjí zprava - a taky kvůli autům, co nám zprava dávají přednost - aby nedojížděla těsně ke kolu.
Po rovině to je sport jen pro psa (DST 16km, AVS 14,4 km/h, MXS 20,4 km/h), a já tam jedu jen jako dozor. Ale do kopce mě pes pěkně prožene, protože těch 15-20 km/h běží po rovině i do kopce, a mám co dělat, abych mu do kopce stačil. A jak se po rovině se psem flákám, tak mi aspoň na to stoupání zbude spousta síly - takže to vypadá, že ze mě pes nakonec udělá vrchaře, tím jak drží konstantní tempo po rovině i do kopce.
2007 7.1. Náchod - Červený Kostelec 12 5,5°C Počasí skoro jako v létě.
Červený Kostelec - Náchod 12 4,1°C
9.12. po Náchodě se psem 10    
2006 3.11. Náchod - Vižňov 33 0°C Byla už regulérní zima, poslední cca. třetina jízdy na sněhu, místy i na ledu. Dokopce byly příjemnější než zkopce (kvůli zahřívání organismu a bezpečnosti jízdy)
Byť za dva dny vše roztálo, a domů jsem se vracel 5.11. v dešti.
2004 9.12. Náchod - Hradec Kr. 44 0,3°C V listopadu napad sníh a už to vypadalo, že nenajedu 7000km/rok.
Ale naštěstí to roztálo a zas se dalo jezdit...
podrobné povyprávění o průběhu a následcích zde
Hradec Kr. - Náchod 42 0,2°C
2003 27.11. Náchod - HK 44 ? brutální protivítr
HK - NA 46 ? nějak se rozbolela hlava... (těžce ofoukla, jel jsem bez šátku)
2002 5.12. NA - HK 43 0,1°C vítr v zádech
HK - NA 43 -1°C brut.protivítr; na chcípnutí - nemít v brašně termosku, asi bych nedojel
23.12. po Náchodě 18   fakt dost sněhu
Mimo Náchod vyjíždím jen pokud není sníh, ale po městě jsem jezdil i na sněhu. Když člověk dává pozor kam jede a nepřiplete se mu pod kolo led, je to bezpečný :) . Nicméně stávající kolo si už jízdou po sněhu a soli neničím.
Nemám neoprenový (= dostatečně zimní & aerodynamický) oblečení, takže používám normální šusťák.soupravu. Ta se vyznačuje tím, že je v ní člověku zima a současně se potí. Navíc má dost velký aerodynamický odpor.

 

Maximální rychlost

 Samozřejmě, že mým primárním cílem není dosáhnout závratné rychlosti,
a nemám potřebu se zabít. Jedu tak, abych kolo uřídil, a ta maximálka potěší až zpětně.

 Rok  MXS km/h
2007 83
(
podrobnosti-článek)
2006 min. 67
2005 min. 65
 2004 76
 2003 73
 2002 71
 2001 65
 2000 64
do 1996 cca. 45

 

Navštívené státy - samozřejmě na kole

 

č.  Stát  Poprvé v roce
1.  Československo  nevím
2.  Polsko  nevím
 -   Česká republika  1993
3.  Slovensko  2002
4.  Rakousko  2004
5. Itálie  2004
6. Švýcarsko  2004
7. Francie  2004
8.  Monako  2004
9. Německo  2004
10. Dánsko 2005
11.  Rusko - Kaliningradská oblast 2006
12. Litva 2006
13. Lotyšsko 2006
14. Bělorusko 2006
15. Ukrajina 2006
16. Maďarsko 2007
17. Rumunsko 2007
18. Bulharsko 2007
19. Srbsko 2007
20. Bosna a Hercegovina 2007
21. Chorvatsko 2007
22. Slovinsko 2007

Všechny uvedené státy jsem navštívil na kole na těžko, vše cestou na kole "z domu domů", tj. bez nějakého motorového pomocníka.

Jediný stát, který jsem navštívil kdysi autobusem, ale později jsem tam nebyl na kole (a tudíž není v tabulce) je Vatikán.

 

Navštívená moře - samozřejmě na kole

 

 Moře  Stát  V roce
Středozemní   Itálie, Francie, Monako  2004
Severní  Německo  2005
Baltské  Německo  2005
Baltské Rusko, Litva, Lotyšsko 2006
[CNW:Counter]