Kdy
|
Léto 2005 - 30 dnů
20.6.13:35 až 20.7.
3:48
|
Kudy a kolik
|
2827.1 km
ČR - Německo - krátce jih
Dánska - Německo - Polsko - Náchod
|
Jak
|
"Natěžko" - s brašnami, bez doprovodného
vozidla, při odjezdu hmotnost kola 52 kg (i se mnou 133 kg). Po
skupinové cestě do Monaka v r.2004 jsem se tentokrát vydal na cestu sám.
Samozřejmě se stanem, spacákem, vařičem, a spánkem nadivoko. Jak moc
nadivoko, to se dočtete dole v části "výbava".
Desetkrát jsem spal pod širákem,
sedmnáctkrát pod stanem, dvakrát pod střechou nebo stříškou.
Osmkrát v lese, třináctkrát na poli nebo na louce, zbylých osm nocí různě.
|
Trasa
|
Kilometry
v jednotlivých zemích
- po etapách
Stát |
km |
ČR 1. |
538,2 |
Německo 1. |
1147,3 |
Dánsko |
64,2 |
Německo 2. |
665,3 |
Polsko |
410,2 |
ČR 2. |
1,9 |
|
|
Kilometry
v jednotlivých zemích
- součty
Stát |
km |
Německo |
1812,6 |
ČR |
540,1 |
Polsko |
410,2 |
Dánsko |
64,2 |
|
Z Náchoda jsem jel do
Krkonoš k prameni Labe, pak přibližně podél řeky, s několika odbočkami
k zajímavým cílům (Říp, Zwickau, Wolfsburg), až do Hamburku.
Z Hamburku na západ k ústí kanálu spojujícího Severní a Baltické moře, podél západního pobřeží Německa (přes Husum) na jih Dánska,
a odtamtud se zastávkou u Baltu do Berlína. Z Berlína do Polska a přes Wrocław do Náchoda.
Posledních 13 km jsem kolo domů tlačil, protože odešel zadní ráfek.
Některá navštívená
místa |
Říp |
|
|
Terezín |
památník holocaustu/koncentrační tábor |
|
Děčín |
místní muzeum (historie lodní dopravy) |
|
Drážďany |
obrazárna Zwinger |
|
Zwickau |
museum Trabantů (August
Horch museum) |
|
Torgau |
místo setkání armád za 2.sv.války |
|
Magdeburg |
kulturní, středověký festival "od všeho trochu" |
|
Wolfsburg |
museum Volkswagen, Autostadt |
|
(doplním) |
Muzeum mlýnů |
|
Hamburg |
hlavní cíl (námořní
přístav, ...) |
|
Husum |
museum lodní dopravy |
|
(doplním) |
Radiomuseum (malé, soukromé, ale přece) |
|
(doplním) |
Hasičské museum |
|
(doplním) |
částečně trasa pochodu smrti v r.1945 |
|
SV od Berlína |
velmi rychlá návštěva koncentrač.tábora Sachsenhausen |
|
Berlín |
Checkpoint Charlie - muzeum Berlínské zdi |
|
|
Výbava
|
Výrobce |
Cyklistická
výbava |
Rubena
Náchod |
-
duše (za celou cestu dva defekty, a to ještě najednou)
- pláště (silniční vzor V57 Cobra s reflexním pruhem) |
Vella
Náchod |
-
elastické kalhoty, návleky na kolena a ruce
- pumpička (Comfort Defect s dutou rukojetí) |
Sportarsenal
Lysá n.L. |
-
zadní nosič (20kg), přední nosič (neovlivňuje řízení)
- brašny a brašničky (celkový objem cca.70 litrů) |
Ostatní |
-
celkový objem lahví 4,4 litrů (přes den plněno 2,9 litrů) -
pozor na dehydrataci !
- samozřejmě kvalitní cyklistická přilba - pozor na hlavu ! |
Výbava
nejen pro
pobyt v přírodě (dnes se tomu říká outdoor...) |
Spaní |
Pořád -
karimatka, spacák (pole, louka, les)
V případě potřeby - stan (při předpokladu deště)
Výjimečně - kemp, příp. stříška nebo střecha |
Vaření |
propanbutanový vařič, ešus
nůž vozím, ale nepoužil jsem ho ani jednou (ostuda... na vaření
už dnes není potřeba) |
Navigace |
Běžně -
slunce a hodinky, ukazatele, mapa, lidi
Ve městech - satelitní antény (většinou koukají na jih - můj
patent:) )
Začal jsem uvažovat o kompasu (zkuste jet po Hamburku bez plánu města,
když je zataženo a nesvítí slunce), i když by mi zkazil styl.
Doufám, že se mi vyhne GPSka (to bych si ten útěk z civilizace neužil). |
Elektronika |
Sice si na těchto
cestách snažím odpočnout od civilizace, ale:
Jezdit sám
bez mobilu by bylo riskantní.
Papírové slovníky by byl příliš těžké.
Bez tachometru bych nevěděl kolik mám najeto (ujeté km užitečné i k navigaci).
Bez blikaček by mě moh někdo sundat a bez čelovky bych nemoh jet do
noci (pozdě večer se jezdí nejlíp - hlavně proto, že není pařák)
Focení na film by přišlo draho.
Nemotorové žiletky se na holení moc neosvědčily. |
Tip k balení: náhradní dráty
do kola nejlépe přežijí (neohnou se) uchycené venku, mimo brašny, např. přilepené
izolačkou k zadnímu nosiči.
|
Tabulky
|
Zde se objeví další info - třeba
navštívená moře (dvě:) ), a tak
|
Více
|
Podrobnější texty
naleznete na další stránce,
fotografie
na třetí stránce.
|