CV – Professional Curriculum Vitae Ing. Martin Adámek

 

Map: Náchod and Meziměstí; in Czechia, at state border with Poland (north state border of Czech Republic)
  • E-mail and phone:
    Not given at public (web) version of CV,
    see contact information at website ⧉ (https://www.adamek.cz/en/contact/).
  • Personal website:
    adamek.cz ⧉ (https://www.adamek.cz/)
  • Current residence:
    Meziměstí, district Náchod, region Hradec Králové, Czechia
  • Year of birth:
    1983

 

 


Driver C+E / LKW-Fahrer

  • Driving licence category C+E+95, D+E+95
  • Psychotests
  • Medical fitness
  • Driver memory card for the digital tachograph
  • Experience B+E 20 years (occasionally)
  • Interest in road transport; technical education
     
  • Languages:
    • English fluently
    • Czech native
    • Polish fluently
    • Slovak passively
    • Poor basics of Russian
    • Very poor basics of German
    • Navigational bits from a mixture of Romance languages

I am interested in part-time job.
E.g. driving some weeks; possibly another option; by arrangement, to make it sense for both parties.

 

Why I want to be a professional driver:

 
 

Proč chci za volant:

  • Celý život mám kladný vztah k užitkovým automobilům a silniční dopravě.
  • Při magisterském studiu jsem rozvážel zboží s dodávkami
    (Ford Transit L, Peugeot J5 Maxi, Iveco Turbo Daily Maxi, ...).
  • Během magisterského studia jsem si ŘP rozšířil na B+E.
  • Jako veterána jsem si pořídil Škodu 1203 ⧉ (https://www.adamek.cz/skoda-1203/madarsko/);
    a na běžné ježdění Opel Combo (teď už youngtimer, nastávající veterán).
  • Ke čtyřicátinám jsem si ŘP rozšířil na sk. C a následně na C+E a D+E,
    původně mj. pro radost a pro jistotu,
    ale hned po zkouškách D a C + E se mi po velkém volantu začalo stýskat.
    Tak jsem si doplnil ještě profesák, abych mohl opravdu jezdit.
  • Řízení kamionu byl můj sen z dětství,
    a po cca 30 letech jsem se ho rozhodl na částečný úvazek realizovat.
  • Od promoce pracuji hlavou
    (programování; výuka ICT, především na univerzitě; výuka češtiny, především soukromě; cestopisná promítání),
    a chtěl bych si tu hlavu pravidelně čistit.
  • Jako student jsem na kole na těžko navštívil 22 evropských států.
  • Mám dobré navigační schopnosti.

 


Apos
Family wholesale and retail company – all needed work

 
  • Cca v letech 2002 – 2008 (při denním magisterském studiu)
    především řidič dodávkových vozidel
    • Zejména rozvoz zboží
      (trasa cca 1 – 10 míst; cca 5 – 150 km; kontakt se zákazníky)
    • Doplňkově návoz zboží
      (otočka cca 1 – 3 místa; cca 100 – 350 km)
    • Opel Combo, Ford Transit L, Peugeot J5 Maxi, Iveco Turbo Daily Maxi
    • Příležitostně souprava o celkové hmotnosti okolo 5 tun
 
 
 
  • Pavel Adámek – Apos / SOPA s r.o. (Náchod)
  • V průběhu času různá práce v různé míře dle možností;
    od dětství cca do období v průběhu doktorského studia;
    cca 1991 – 2011
  • Kontakt se zákazníky a prodej
    • Velkoobchod
      (prodej B2B ze skladu)
    • Velkoobchodní prodej z vozidla
      (u zákazníka; výběr zboží zákazníkem přímo na místě;
      ještě před rozšířením internetu – tedy kvůli věku jen jako spolujezdec)
    • Maloobchod
      (především hračky, školní potřeby, papírenské zboží)
    • Přímé dodávky kancelářských potřeb a obalového materiálu do firem
      (rozvoz dle objednávek – řidič;
      ale dle potřeby i řešení různých záležitostí se zákazníky)
  • Skladové práce
    (příjem zboží, inventury, manipulace, vychystávání a expedice zboží)
  • Kancelářské práce
    (telefony, faxy, dopisy, fakturace, objednávky, příprava účetnictví, …)
  • Péče o výpočetní a komunikační techniku
    (vč. odborného servisního programování pobočkové telefonní ústředny)
  • Příprava letáků a webu;
    kontrola a posuzování (příp. oprava) reklamací;
    pomocné práce; …

 


Univerzita Hradec Králové,
Fakulta informatiky a managementu,
Katedra informačních technologií
(UHK FIM KIT)

  • 2008-09 – 2013-08
  • Reference ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/uhk-fim-kit-en.jpg)
 
 
 
  • Od r. 2008 předmět „Technologie pro publikování na webu 1
    • XHTML, CSS,
      základy použitelnosti a přístupnosti webu,
      sémantiky a SEO
    • Postupně přibylo:
      cvičení, přednášky,
      inovace předmětu,
      výuka v angličtině
      pro zahraniční studenty
      a výuka pro studenty v kombinované formě studia
  • Od r. 2009 předmět „Principy počítačů”
    • Číselné soustavy,
      binární logika
      ,
      základy elektrotechniky
    • Cvičení
  • Vedení a oponentura závěrečných prací

 


Felax
Senior developer (programmer) and architect
of websites, web applications (database-oriented) and web portals

 
 
 
 

Websites and Database-oriented Web Applications
– Technical Design, Programming, Coding

  • Seniorní vývojář (programátor) a architekt
    webů, webových aplikací (databázově orientovaných) a webových portálů
  • Technical aspect comprehensively – from structure design to code implementation
  • 2012-03 – 2014-09 zaměstnanec
  • Následně subdodavatel

 


RiverBit
Database Programmer

 
 
  • Reference ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/2023-reference-riverbit-signed.pdf)
 
 

Databases MariaDB/MySQL
– Programming, Optimization, SQL Tuning


  • Processing of stocks and transactions at clients' warehouses
  • Periodical automatic processing of big volume of data in limited time
  • Each database has hundreds of tables.
  • Some tables have cca 150 millions of rows.
  • MariaDB/MySQL queries executed from PHP
  • Full remote B2B cooperation
  • 2022 – 2023

 


Martin Adámek, Náchod, s. r. o.

  • Společnost založena v červenci 2015.
  • Před založením společnosti jsem některé činnosti vykonával v jiných právních formách (brigády – DPP, DPČ).
 
  • Učitel češtiny pro Poláky

  • Programátor databázových webových aplikací a webů

    • Technická stránka komplexně – od návrhu struktury po realizaci kódu
  • Cestopisná promítání

    • Z cest nejen na jízdním kole nejen za historií techniky
  • Překlady z polštiny do češtiny a tlumočení mezi češtinou a polštinou

    • Technické, obchodní, obecné
  • Doučování některých specializovaných podoborů z ICT

  • Majitel, jednatel

    • Zajištění provozu; finanční řízení / rozpočet a cash flow
    • Marketing, propagace a obchod
    • Administrativa, fakturace, vedení podvojného účetnictví, daňová přiznání, výkazy pro úřady
 
 
  • Učitel češtiny pro Poláky

  • Programátor databázových webových aplikací a webů

    • Pro zákazníky
    • Vlastní projekty
    • Komplexně technická stránka
      • od návrhu struktury po realizaci kódu
      • .htaccess, MySQL/MariaDB, PHP, XHTML, HTML5, CSS3, JS, AJAX, RSS
      • (nikoliv grafika)
    • adamek.cz/en/web-apps/ ⧉ (https://www.adamek.cz/en/web-apps/)
  • Cestopisná promítání

    • Promítání fotografií doprovázená živým vyprávěním
      (neboli cestopisné besedy, přednášky, dia show, prezentace)
    • Pro školy i veřejnost
    • Z cest nejen na jízdním kole
      nejen za historií techniky
    • Cca 2004 – 2019
    • adamek.cz/kolo/prezentace ⧉ (https://www.adamek.cz/kolo/prezentace/)
  • Překlady z polštiny do češtiny
    a tlumočení mezi češtinou a polštinou

    • Technické, obchodní, obecné
    • Příležitostně
  • Doučování některých specializovaných podoborů z ICT

  • Majitel, jednatel

    • Zajištění provozu; finanční řízení / rozpočet a cash flow
    • Marketing, propagace a obchod
    • Administrativa, fakturace, vedení podvojného účetnictví, daňová přiznání, výkazy pro úřady

 


Education – Completed

 

Course of university pedagogy

  • University of Hradec Králové, Czechia

Wrocław University of Technology, Poland

  • Erasmus PhD study staying for one semester

University of Hradec Králové, Faculty of Informatics and Management, Czechia

  • Master’s degree programme:
    Information Management

Secondary School of Electrical Engineering Pardubice, Czechia

  • Computer and Automation Engineering
  • Practical project:
    Computer programme for home accounting and personal finance
 
 

Course of University Pedagogy

  • University of Hradec Králové,
    Institute for Further Education,
    Czechia
  • Univerzita Hradec Králové,
    Institut dalšího vzdělávání
    (UHK IDV)
     
  • Course for teachers of the University of Hradec Králové
  • Lifelong education programme
  • Course completed; 30 lessons
  • Certificate ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/vs-pedagogika-bezudaju.jpg)
  • 2011-03-11 – 2011-05-13

Wrocław University of Technology,
Faculty of Computer Science and Management,
Poland

  • Politechnika Wrocławska, Wydział Informatyki i Zarządzania (PWr WIZ)
     
  • Erasmus PhD study staying for one semester
  • Achieved 220 % of required ECTS credits (40 of 18) ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/university/pwr-transcript.jpg)
    • Six subjects in Polish language
    • Two subjects in English language
  • Passed the Polish language exam at C1 level ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/pwr-c1-bezudaju.jpg)
    (Politechnika Wrocławska, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców)
  • 2010-02-16 – 2010-06-30

University of Hradec Králové,
Faculty of Informatics
and Management,
Czechia


Secondary School of Electrical Engineering and College Pardubice,
Czechia

  • Střední průmyslová škola elektrotechnická a Vyšší odborná škola Pardubice
    (SPŠE a VOŠ Pardubice)
     
  • Study programme:
    Secondary school programme:
    Low-current Electrical Engineering
  • Specialization:
    Computer and Automation Engineering
  • Practical project:
    Computer programme for home accounting and personal finance
    • Written in C++;
      for Windows 95 and newer
    • No installation required;
      cca 0.58 MiB (one .exe file)
    • Working also on later Windows (Win XP, Win 7, …);
      working on Windows 64 bit;
      visual defects on Win 10, but basically working
    • Webpage with information and download ⧉ (https://www.adamek.cz/sw/ucto/)
    • Competition Students` Professional Activities (SPA) ⧉ (https://www.soc.cz/english/):
      • Středoškolská odborná činnost (SOČ)
      • Year: (2001/)2002
      • Category: Economics and Management
      • Result: Top ten in national final in the category in the year
  • Passed theoretical and practical leaving examination
  • 1998 – 2002

Elementary school

  • Since 5th year extended education of math and physics
  • 1989 – 1998

 


Studies Terminated Without Graduation

Tato studia jsem sice nedokončil,
ale každé z nich mi mnoho dalo, každé pro mne mělo smysl a přínos.

 
  • Informační a znalostní management
    (doktorský obor)
    • CB-radio in Road Traffic as Social Network and Information Technology

      • Recenzovaný článek; v angličtině (mezinárodní konference)
      • CB radio na dopravních kanálech
      • Obecně, principiálně
      • Na základě praktických zkušeností
      • Článek ⧉ (https://www.adamek.cz/clanky/publikace/odborne/2010-09-sonet-cb-radio-road-traffic-adamek.pdf)
      • Prezentace ⧉ (https://www.adamek.cz/clanky/publikace/odborne/2010-09-sonet-cb-radio-road-traffic-adamek.pps)

     
  • Učitelství českého jazyka pro SŠ
    (magisterský obor)
  • Polský jazyk
    (program celoživotního vzdělávání)
 
 

Doktorský obor:
Informační a znalostní management

  • Univerzita Hradec Králové,
    Fakulta informatiky a managementu,
    Katedra informačních technologií

    (UHK FIM KIT)
  • Splněny povinné předměty krom jednoho, splněny další předměty;
    publikovány odborné články a příspěvky na konferencích;
    ukončeno bez absolvování.
  • 2008 – 2013
  • CB-radio in road traffic as social network and information technology

    • Obecný popis, jak principiálně funguje CB radio na dopravních kanálech
      • Na základě praktických zkušeností s jeho užíváním v provozu
      • Pro informatiky, kteří CB radio nepoužívají
    • V angličtině (mezinárodní konference)
    • Recenzovaný článek
    • Prezentovaný na konferenci SoNet Workshop 2010; Social Networks: Computing and Mining;
      Mendelova univerzita v Brně, PEF; 3. - 5. 9. 2010
    • Publikovaný v odborném časopisu International Journal on Social Media;
      ročník I, 2010; číslo 1; Konvoj; ISSN 1804-5251
    • Článek ⧉ (https://www.adamek.cz/clanky/publikace/odborne/2010-09-sonet-cb-radio-road-traffic-adamek.pdf)
    • Prezentace ⧉ (https://www.adamek.cz/clanky/publikace/odborne/2010-09-sonet-cb-radio-road-traffic-adamek.pps)

Magisterský obor:
Učitelství pro střední školy:
Informatika + Český jazyk a literatura

  • Univerzita Hradec Králové,
    Pedagogická fakulta
    (UHK PdF)
  • Splněna většina jazykovědných předmětů i některé jiné;
    přerušeno a ukončeno bez absolvování.
  • Vedlejší studium na přelomu magisterského a doktorského studia informatiky
  • Seznam absolvovaných předmětů (celkové vysvědčení ze školy) naleznete níže, v sekci Jazyky > Čeština.
  • 2007 – 2009

Program celoživotního vzdělávání:
Polský jazyk ve státní správě

  • Univerzita Hradec Králové,
    Pedagogická fakulta
    (UHK PdF)
  • Nedokončeno, absolvovány 3 semestry ze 4
  • Vedlejší dvouleté studium 1 den týdně
    při hlavním magisterském studiu informatiky
  • Seznam absolvovaných předmětů (potvrzení ze školy) naleznete níže, v sekci Jazyky > Polština.
  • 2003 – 2004

 


Languages

 
  1. Czech:
    Native + above-average knowledge;
    professional language services
  2. Polish:
    C1 (passed the exam);

    professional work actively;
    professional language services passively

    Partially C2: Reading, grammar, speaking and listening (all except writing)
  3. Slovak:
    Passively
    (I understand Slovak; Slovaks generally understand Czech)
  4. English:
    B2 (probably);
    professional work
  5. Russian:
    Poor basics
  6. German:
    A1 (certificate); very poor basics
  7. (Poor shreds of another European languages)

I am interested in working on my knowledge of the above languages.
Ich möchte meine Kenntnisse in den oben genannten Sprachen verbessern.
 

 
 
  1. Czech language
    🇨🇿

    • Native speaker – mother tongue
      plus above-average knowledge
       
    • Study of Czech language teaching for Czech secondary schools:

      (study programme „Pedagogy for high schools”)
       
      I studied Czech at the Faculty of Education at the University of Hradec Králové
      as a side activity at the turn of my Master's and Doctoral studies in computer science, my main field of study at the neighbouring faculty.
       
      During the two years I completed my own selection of subjects from about three years of study,
      so I only completed some of the subjects;
      but those subjects, that I completed and which were ended with an exam, I finished with the best grades (excellent).
       
      In this way I concentrated effectively on the exact linguistic subjects
      (which are about knowing what the author wants to say),
      from which I learned what there was to learn,
      and, conversely, I neglected the artistic literary subjects
      (which are about not knowing what the author wants to say).
       
      List of completed courses ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/university/pdf-celkove-vysvedceni.pdf) from the uncompleted study of secondary school pedagogy – Czech language for Czech secondary schools
       
       
    • Professional language services
      • I teach Czech language for Polish speakers.
        Teaching offer ⧉ (https://www.adamek.cz/cestina-polsky/vyuka/)
      • I translate from Polish into Czech language sometimes
        (technical, business and general texts).
      • References ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/) – webpage with various references

       
    • Articles about Czech language
      (for Polish speakers)
    • Video lecture: Introduction to Czech language for Poles
      (in Polish language)
       
    • I helped with a translation of language jokes from English into Czech language for book series „Černá skříňka – letecké vtipy a citáty” („Black Box – Aviation Jokes and Quotes”).
      • Reference ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/2018-cerna-skrinka.jpg)
    • I can find and correct the most of language errors in a Czech text.
    • I use the Czech language for publishing
      (two popular science books ⧉ (https://www.adamek.cz/knihy/);
      plenty of articles, mostly about technology or languages;
      formerly also travelogue presentations and cooperation with Czech Radio).  
       
       
    • TV competition „Pálí vám to?” („Are You Smart?”)
    • TV competition „Česká tajenka” („Czech Riddle”)
  2. Polish language
    🇵🇱

  3. Slovak language – passively
    🇸🇰

    • I can understand Slovak,
      both written and spoken.
    • Most Slovaks understand Czech,
      so I can communicate with Slovaks.
  4. English language
    🇬🇧

    • Probably level B2
    • Certificate Pitman – Intermediate ESOL ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/pitman.jpg)
      • Probably level B2 or B1, according to later information
        (No CEFR level was assigned to this certificate at the moment it was issued)
      • Exam via University of Hradec Králové
      • 2005-04
    • Certificate Elsa – Intermediate High ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/elsa1.jpg)
      • 2nd sheet of certificate ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/elsa2.jpg)
      • Level B1
      • Probably level B1+, according to later information
      • Exam via University of Hradec Králové
      • 2005-10
       
    • Professional work
      (I can communicate about our work with clients, colleagues, suppliers, etc. in English.)
    • Reading; writing;
      communication and speaking
       
    • I was teaching a subject „Technologies for Web Publishing”
      for foreign students in English
      at Faculty of Informatics and Management
      at the University of Hradec Králové
      in 2008 – 2013
      (references ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/uhk-fim-kit-en.jpg))
  5. Russian language – poor basics
    🇷🇺

    • I used to be able to maintain a conversation in Russian language in cca 2002 – 2012
      (I think I might have had a level A2, just in my own estimation),
      but I have forgotten a lot, so my basic vocabulary has become rather passive.
    • I can read Cyrillic alphabet.
  6. German – very poor basics
    🇩🇪

    • Certificate A1 ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/de-a1.pdf)
       
    • Basic words and very basic grammar of German
    • I can express very basic pieces of information and very basic questions.
  7. Poor shreds of another European languages
    🇪🇸

    • Fragments of another European languages

I am interested in working on my knowledge of the above languages.

Ich möchte meine Kenntnisse in den oben genannten Sprachen verbessern.
 

 


Driving Licence

 
  • All categories (among others B, C+E, D+E, …)
  • Certificate of Professional Competence (Code 95)
  • Psychotests
  • Medical fitness C+E
  • Driver memory card for the digital tachograph
 
 
  • All international categories
  • All Czech categories
    • All international categories
      plus «T» – agricultular / forest tractor + (semi)trailer(s)
  • A, B, B+E, C, C+E, D, D+E, T
  • Certificate of Professional Competence / Code 95 / Driver Qualification Card
    • Both categories: C(+E), D(+E)
    • In the form of code 95 on the driving licence
  • Psychotests – Traffic-psychological examination – Psychological fitness to drive motor vehicles
    • Obligatory in Czech Republic for driving of vehicles/combinations with gross mass over 7,5 t or vehicles over 1+8 seats
  • Medical fitness
    • C, C+E
  • Driver memory card for the digital tachograph
  • I can show my driving record
    • List of my driving offences
    • Dates of obtaining each category of licence

Experience

  • B+E occasional experience over 20 years
    • Various vans and various single axle or tandem axle trailers as required and available.
    • I enjoy driving a tandem trailer,
      I have also checked it out in C+E driving school:
  • C & D without experience
    • I drove in driving school
      • a 13m Iveco Crossway bus
      • and an unit of Iveco Eurocargo with a tandem trailer
        having length of the unit cca 18 m.
      • All on narrow 2nd and 3rd class roads around the town of Broumov ⧉ (https://en.mapy.cz/s/kuhupomara), between villages in the border area.

I fulfilled my need for fast driving when I was young; then I got a prudence.
I endeavor to drive safely and economically, and with a regard for the car;
maintaining safe and economical* following distance and trying to think ahead.

(* bigger, for a smoother drive and smaller speed changes)

 


Published Books

 
  • Jak funguje letecká záchranka
  • Spam: Jak nepřivolávat, nepřijímat a nerozesílat nevyžádanou poštu
  • adamek.cz/knihy ⧉ (https://www.adamek.cz/knihy/)
 
 
  • Jak funguje letecká záchranka:
    Zákulisí, záchranáři, zásahy

    • ISBN 978-80-251-2589-2
    • Vydavatel: Computer Press, a.s.
    • Vydáno v r. 2010
    • Více informací: adamek.cz/knihy/lzs ⧉ (https://www.adamek.cz/knihy/lzs/)
  • Spam:
    Jak nepřivolávat, nepřijímat a nerozesílat nevyžádanou poštu

    • ISBN 978-80-247-2638-0
    • Vydavatel: Grada Publishing, a.s.
    • Vydáno v r. 2008
    • Více informací: adamek.cz/knihy/spam ⧉ (https://www.adamek.cz/knihy/spam/)

 


Technical Solutions – Utility Models

 

Technická řešení zapsaná u Úřadu průmyslového vlastnictví jako užitné vzory:

  • Zapojení sdružující funkci blinkru a obrysového světla do jedné žárovky
  • Zapojení ventilátoru kotle na tuhá paliva přes časové relé paralelně k termostatu
  • Připevnění čelové svítilny na přilbu, zejména cyklistickou
 
 

Technická řešení
a jejich zápisy u Úřadu průmyslového vlastnictví jako užitné vzory
(samostatné zařízení, bez patentového zástupce).

(Někdy slangově tzv. „malé patenty”.)

  • Zapojení sdružující funkci blinkru a obrysového světla do jedné žárovky

    • Číslo dokumentu: 29720
    • Dokument na webu ÚPV ⧉ (https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0029/uv029720.pdf)
    • Registrováno v r. 2016
  • Zapojení ventilátoru kotle na tuhá paliva přes časové relé paralelně k termostatu

    • Číslo dokumentu: 25671
    • Dokument na webu ÚPV ⧉ (https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0025/uv025671.pdf)
    • Registrováno v r. 2013
  • Připevnění čelové svítilny na přilbu, zejména cyklistickou

    • Číslo dokumentu: 18974
    • Dokument na webu ÚPV ⧉ (https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0018/uv018974.pdf)
    • Registrováno v r. 2008

Vyhledávání v databázi Úřadu průmyslového vlastnictví ⧉ (https://isdv.upv.gov.cz/webapp/!resdb.pta.frm)
 

 


Hobbies and interests

  • Aktivní koníčky

    • Chůze, pěší turistika
    • PMR DX
      • S radiostanicemi PMR navazujeme radiová spojení na relativně velkou vzdálenost;
        pomocí vysílání z míst s velmi výhodnými podmínkami:
        S radiostanicemi, které v běžné provozní praxi obvykle mají dosah velmi nízké jednotky km,
        navazujeme spojení na desítky km nebo na velmi nízké stovky km.
      • Spojení vysílaček s turistikou.
    • Amatérské rádio
      • Průkaz odborné způsobilosti Harec amatérské radiokomunikační služby (CEPT T/R 61-02)
      • Radioamatérská licence
    • Koloběžka
      (poháněná nohama)
  • Pasivní zájmy

    • Silniční doprava (spíše nákladní),
      užitková vozidla (především lehká – dodávky, mikrobusy, …),
      částečně terénní vozidla,
      historická vozidla, youngtimery, …
    • Historie techniky
    • Komunikační technologie (vysílačky, dříve i telefony),
      elektronika, ICT,
      webové technologie, přístupnost webu pro znevýhodněné uživatele,
      ergonomie, …
    • Jazyky
 
  • Dřívější koníčky:
 
 
  • Dřívější koníčky; teď (dočasně?) neaktuální

    • Cyklistika, cykloturistika, cyklocestování
    • Kynologie
    • Vodní turistika – vodáctví
    • Cestování, turistika
    • Fotografování
    • Četba: Dystopie; literatura faktu / populárně-naučná
    • Škoda 1203 (mikrobus)